کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صدور ۳۷ هزار حواله الکترونیکی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان اصفهان خبر داد.

مهران توکلی افزود: باتوجه به سال زراعی جدید تاکنون تعداد ۳۷ هزار حواله الکترونیکی برای کشاورزان صادر و نزدیک ۸ هزار و ۲۰۰ تن کود‌های ازت، فسفات، و پتاسیم به کشاورزان تحویل داده شد.

او افزود: قیمت کود‌های یارانه دار  امسال  به صورت متوسط طی دو مرحله افزایش ۱۰۰ درصد داشته است.

به گفته‌ی او کشاورزان می‌بایست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سراسر استان مراجعه و طی فرآیندی با توجه به کد ملی و سطح زیر کشت محصول موردنظر نسبت به ثبت مشخصات در سیستم پهنه بندی اقدام کنند و سپس به هنگام نیاز در خواست خود را به مراکز اعلام و حواله کودی الکترونیکی صادر شده را در محل کارگزاری توزیع کود تحویل بگیرند.

او در ادامه اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند مقدار مناسبی از کود‌های شیمیایی را در فصل بهار و پاییز اضافه کنند تا موجب بازیابی قوای گیاهان و رشد بهینه آن‌ها شود.

لازم به ذکر است که درسال زراعی گذشته ۷۲ هزار تن از انواع کود‌ها توزیع شده که بالغ بر ۲۰۰ هزار حواله الکترونیکی می‌باشد و در سال زراعی امسال نیز ۸۰ هزار تن از انواع کود‌ها سهمیه استان اصفهان برای کشاورزان برای کشت بهاره و پاییزه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار