مدیر کل امور شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویان گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت مازاد هر کد رشته به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص می یابد.

سیدفردین تقی زاده، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویان در بیست و هشتمین همایش مدیران شاهد و ایثارگر گفت: در سال گذشته ۹۴ هزار نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال تحصیل بوده اند.

به گفته وی طرح هدایت تحصیلی جهت استفاده دانشجویان شاهد و ایثارگر برای استفاده از خدمات شاهد و ایثارگر اجرا می‌شود و دانشجویان باید فرم مخصوص به آن را در در زمان ثبت نام تکمیل کنند.

تقی زاده افزود: آمار‌ها نشان می‌دهند که هشت درصد از دانشجویان از دانشجویان شاهد و ایثارگرند که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند. ۳۰ درصد از ظرفیت مازاد هر کد رشته به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص می یابد و دانشجویان جامعه هدف باید حداقل ۷۰ درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مورد نظر را داشته باشند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویان ادامه داد: امسال در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بعد از یک دوره دو ساله شیوع کرونا ۴ طرح ملی با عناوین دوره ملی ضیافت ایثار، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، جایزه سردار شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی و جشنواره فرهنگی و هنری شهید آوینی طراحی شده اند که از این ۴ طرح ملی، طرح ضیافت ایثار و سومین المپیاد دانشجویی در تابستان سال جاری برگزار شدند. دوره ملی ضیافت ایثار در دو بخش برادران و خواهران تابستان امسال در کنار بارگاه نورانی امام مهربانی‌ها به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

او افزود: برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار، اولین دوره بصیرت افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور، باعث شد تا برای دانشجویان شاهد و ایثارگر فرصتی ایجاد شود که در کنار یکدیگر زندگی جمعی کوتاهی را تجریه کرده و همدلی و تعاملی ایجاد کنند که خود را در جامعه تنها احساس نکنند و بدانند که افراد دیگری هستند که شرایط سختتری را تحمل می‌کنند. این مسئله به ایجاد همدلی بین دانشجویان کمک زیادی کرد.

تقی زاده ادامه داد: یکی از اهداف اصلی اجرای این گونه طرح‌ها این است که نظام صحیح تفکر و دست‌یابی به معرفت دینی در چارچوب نیاز‌های روز اجتماعی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد شود که برگزاری کارگاه‌ها نشان داد که در صورت توجه به این جامعه و رفع موانع ایجاد شده در مسیر تحصیل و زندگی، می‌توان به عزتمندی و هویت‌مداری این عزیزان کمک شایانی کرد. در مجموع قطعا نتایج قابل توجهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

وی افزود: سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با شعار ورزش، همدلی، ایثار و با هدف ایجاد نشاط و پویایی در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود. از اهداف برگزاری این طرح‌ها استعدادیابی دانشجویان است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: برای برگزاری چهارمین المپیاد، زمان مناسب در اختیار دانشگاه‌ها است. بنابراین بعد از اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و ارسال آمار متقاضیان چنانچه آمار شرکت‌کنندگان به گونه‌ای باشد که امکان حضور همه نباشد، مسابقات منطقه‌ای را برگزار کرده و با تخصیص سهمیه به مناطق، تیم‌ها و نفرات برگزیده در چهارمین المپیاد دانشجویان شرکت خواهند کرد.

او گفت: دو طرح جایزه سردار شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز در حال اجرا هستند. علاوه بر این ۴ طرح، جشن دانش آموختگی دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر نیز در سال آینده برگزارخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر سهمیه
آخرین اخبار