معاون هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان، گفت : بارش‌های موثر پاییزی در کرمانشاه اواخر آبان ماه آغاز می‌شود.

علی محمد زور آوند معاون هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه و شروع فصل پاییز بارش‌های ناچیزی در استان کرمانشاه رخ داده، گفت : طی این مدت بارش‌ها بسیار ناچیزی در استان داشته که میزان آن چشمگیر نبوده است.

وی افزود: در نقشه‌های بارندگی جدید حداقل تا ۲ هفته آینده سامانه بارشی مؤثری نخواهیم داشت البته پیش‌بینی‌های بلند مدت نسبت به پیش‌بینی‌های کوتاه مدت و هفتگی خطا پذیر بوده و امکان تغییراتی خواهد داشت.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: جو ناپایدار در روز‌های اخیر وجود داشته که البته بارندگی‌های رخ داده قابل قبول نبوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها این سامانه تا روز گذشته دهم آبان ماه در نواحی شمالی و شرقی استان کرمانشاه فعالیت داشته و به تدریج فعالیت آن کاهش میابد.

زور آوند خاطرنشان کرد: افت دمای هوا در شهرستان‌های استان کرمانشاه طی روز‌های آینده به همراه موج ناپایداری، ورود موج جدید ناپایدار و کاهش پوشش ابر‌ها خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: افت دمای شبانه از روز‌های گذشته در اکثر شهرستان‌ها شروع شده و تا پایان هفته جاری داشته که افت آن به صورت تدریجی بیشتر خواهد شد، اما این کاهش دما حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد است.

زور آوند با بیان اینکه احتمال بارش‌های رگباری برای روز‌های آینده پیش‌بینی شده، گفت: در صورت آماده نبودن معابر شهری می‌توان شاهد بروز آبگرفتگی و مشکلات بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.