گوگل در اقدامی جدید به نوعی پایان هنگ اوتس را اعلام کرد. در این برنامه پیامی با این مضمون که «سازمان شما به چت ارتقاء یافته است» به کاربران نشان داده میشود که حاکی از آن است که این این برنامه دیگر در دسترس کاربران نخواهد بود.
از ۱ نوامبر ۲۰۲۲، هنگ اوتس در وب به طور خودکار به چت در وب هدایت میشود.
طبق اطلاع رسانی گوکل در مورد تغییر، همه پیامها و مخاطبان باید به طور خودکار به سیستم جدید منتقل شوند.
با این حال، برخی از پیامها منتقل نمیشوند و گوگل به کاربران میگوید که باید آن مکالمات را با استفاده از Google Takeout ارسال کنند؛ در غیر این صورت، زمانی که پلتفرم واقعا به کار گرفته میشود، همه آن دادهها را در سال ۲۰۲۳ از دست میدهند. برای رسیدن به این جا راه طولانی و سختی طی شده است. گوگل چندین بار به حذف هنگ اوتس اشاره کرده است.
در سال ۲۰۲۱، این شرکت مجموعه برنامههای Workspace خود را برای همه کاربران باز کرد که شامل درخواستی بود که کاربران هنگ اوتس به چت تغییر مکان دهند.
البته، در یک نقطه خاص، شرکت مجبور شد از درخواست تغییر از کاربران خود دست بردارد و در عوض شروع به اجباری کردن تغییر کند. در اوایل سال جاری، گوگل شروع به ترغیب کاربران کرد تا به چت مهاجرت کنند. از آن زمان به بعد، کاربران را به اجبار به سایر برنامههای پیام رسان خود منتقل کرده و در عین حال اعلام میکند که تاریخ نهایی پایان این برنامه ۱ نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.
قرار است چت از نظر عملکرد بسیار شبیه Slack باشد؛ اگرچه در حال حاضر فاقد بسیاری از آن ویژگیهای جذاب است که بسیاری از پلتفرمهای محبوب را بسیار قابل استفاده میکنند. مطمئنا میتوانید وضعیت خود را تنظیم کنید یا با ایموجیها به پستهای افراد دیگر واکنش نشان دهید؛ اما چت به شما اجازه نمیدهد مانند جست و جوی Slack در اسناد جست و جو کنید.
دیگر برنامه پیامرسانی گوگل به عنوان Google Messages، به صراحت تلاش میکند iMessages را با ویژگیهایی مانند رونویسی پیامهای صوتی کپی کند. ویژگیهایی که مختص کاربران اندروید است.
Hangouts بهعنوان یک ویژگی در Google+ ضعیف و فقیر، ابتدا با اسم رمز «Babel» شروع شد؛ اما در سال ۲۰۱۳ به یک برنامه مستقل تبدیل شد. جایی که شرکت شروع به وارد کردن ویژگیها از فهرست قبلی برنامههای پیامرسانی خود مانند Google Talk و Google+ Messenger کرد. این پیام کوتاه و Google Voice را در یک برنامه یکپارچه کرده است.
علی رغم این که هنگ اوتس ۵ میلیارد بار در پلی استور نصب شده، به نظر میرسد استراتژی پیام رسانی این شرکت نفرین شده است؛ زیرا در سالهای بعد به نظر میرسید ایده «برنامه همه کاره» خود را معکوس کرده و از کاربران میخواهد از مسنجر برای پیامک استفاده کنند. بعدها برنامههای ضعیف Allo و Duo را روی تلفنهای هوشمند پیکسل خود نصب کرد.
بدتر از آن، گوگل به طور معمول قادر به رقابت با iMessage اپل نیست. به این معنی که مرتبا به یکی از بزرگترین رقبای خود در فضای برنامه شکایت میکند تا عملکرد سیستمعامل متقابل را برای پیامرسانی آسانتر کند.
بیشتر بخوانید
منبع:Gizmodo