مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: در پنجمین نمایشگاه بین المللی خرما، تولید، فرآوری و صنایع وابسته شیراز حدود شصت شرکت فعال در این حوزه حضور دارند.

علی فرهادی گفت: ایران به لحاظ تنوع و کیفیت، سطح زیر کشت، میزان تولید، صادرات و مصرف ملی در زمره برترین تولید کنندگان محصول خرما در جهان به شمار می‌رود.

او گفت: هر چند خرمای ایران از بهترین نوع خرمای صادراتی جهان بوده و یکی از محصولات عمده‌ی کشاورزی ایران و از منابع اصلی ارز کشور محسوب می‌شود، اما با کمال تاسف با گذشت زمان سهم و جایگاه کشور ما روند نزولی داشته است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گفت: به دلایل مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، خشکسالی و بی آبی، ضعف مدیریت و برنامه ریزی، موانع صادراتی، افزایش قیمت تمام شده کالا در بخش تولید، نگهداری و بسته بندی و صادرات فاقد صرفه اقتصادی لازم بوده و همین؛ دلیل روند نزولی خرما و صنایع وابسته آن است.

فرهادی گفت: قطعا با رفع این موانع و مشکلات و ایرادات خرما به معنای واقعی تبدیل به یک صنعت اشتغال زا، تامین کننده مواد غذایی و دارویی و صنعتی و کالایی صاداراتی وا رز آور می‌شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگا ه‌های بین المللی فارس گفت: در همین راستا شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در تلاش بوده و هست تا با برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه و معرفی قابلیت‌ها و ارزش استراتژیک این محصول خوراکی – صنعتی به نخل داران و سایر مشاغل وابسته کمک کند تا با افزایش کمی و کیفی فراوری‌های متنوع و با ارزش حاصل از خرما سهم واقعی و شایسته کشور را در بازار‌های داخلی و بین المللی حفظ و ارتقا دهیم.

فرهادی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی خرما شیراز در متراژی به مساحت شش هزار متر مربع برگزار می‌شود، گفت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان‌های اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، بوشهر، خوزستان، همدان، تهران، هرمزگان و فارس هستند.

او گفت: در حاشیه این نمایشگاه که تا سیزدهم آبان ماه برپاست؛ قرار است کلاس‌های آموزشی ویژه علاقه‌مندان و بهره برداران صنعت خرما و همچنین چندین رونمایی از دستگاه‌های جدید تولید و فرآوری محصولات خرما انجام شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از این عنوان نمایشگاهی بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار