وزارت خارجه روسیه اخبار مربوط به استخدام نیروهای امنیتی افغانستان از سوی این کشور برای جنگ اوکراین را جعلی خوانده است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان درباره استخدام کماندوهای افغانستانی برای خدمت در جنگ اوکراین گفت: «من در مورد اخبار جعلی اظهار نظر نمی‌کنم.»

این در حالی است که برخی از مقام‌های ارشد امنیتی حکومت پیشین تایید کرده‌اند که روسیه با پرداخت پول هنگفت و وعده اقامت به کماندوها و فرماندهان امنیتی پیشین افغانستان، در پی استخدام آنان است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، نیز روز گذشته، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد استخدام کماندوهای افغان از سوی روسیه گفت: ما از گزارش‌ها در این مورد مطلع هستیم.

پرایس گفت: «البته بر کسی پوشیده نیست که کرملین شبکه گسترده‌ای را به دنبال افراد توانمند برای جنگیدن و مرگ احتمالی در اوکراین گذاشته است.»

ند پرایس در پاسخ به اتهام بی‌توجهی امریکا به کماندوهای افغانستان پس از خروج، با تذکر برنامه‌های اس‌آی‌وی و پی ۱، گفت که راه‌های زیادی برای افغان‌ها وجود دارد که به امریکا سفر کنند.

تاکنون چند رسانه مطرح غربی گزارش‌هایی را در مورد استخدام نیروهای امنیتی پیشین افغانستان از سوی روسیه به نشر رسانده‌اند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که فاکس‌نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که هنوز حدود ۲۰ هزار کماندو که در افغانستان همکار آمریکا بودند، باقی مانده اند و ایالات متحده آمریکا به وعده خارج کردن آنها از افغانستان عمل نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۲۱:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اولش تکذیب می کنند بعد میگن به صورت داوطلبانه میرند، سیاست پدر نمیشناسد.