رئیس بخش توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: دسترس‌پذیری پژوهشگران به ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال افزایش پیدا کرد.

مهدی کریمی رئیس بخش توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: ایجاد زمینه دسترسی به ۱۰ میلیون منبع دیگر از طریق بستر مجازی اقدامی بود که با فعالیت کارشناسان کتابخانه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی هفت ماه از آغاز سال جاری به بار نشست.

او افزود: منابع جدید از طریق منابع تولیدی سازمان، منابع فراهم‌آوری شده، مقالات داخلی و خارجی پایگاه‌های اشتراکی تامین می‌شود.

رئیس بخش توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی ادامه داد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۰ با ایجاد کتابخانه دیجیتال برای دسترسی محققان به منابع از طریق فضای مجازی تلاش کرده و ثمره آن در حال حاضر مجموعه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال است که از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در سراسر کشور ارائه می‌شود.

کریمی بیان کرد: پژوهشگران در سراسر جهان برای دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود می‌توانند به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با نشانی digital.aqr.ir دسترسی داشته باشند و از سامانه‌های موجود در این کتابخانه دیجیتال از قبیل خدمات تحویل مدرک، امانت دیجیتال، ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی و یا کانال‌های ارتباطی سازمان در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: در حال حاضر محققان و پژوهشگران بیش از ۱۳۰ کشور از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.