آغاز برداشت پنبه از سطح مزارع نیشابور

سرپرست جهاد کشاورزی نیشابور گفت: نیشابور از قطب‌های تولید پنبه در استان محسوب می‌شود و ۵ هزار هکتار از مزارع شهرستان،به تولید پنبه اختصاص دارد.

مبارکی سرپرست جهاد کشاورزی نیشابور گفت: نیشابور از قطب‌های تولید پنبه در استان محسوب می‌شود و امسال در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع شهرستان، این محصول کشت شد.
او افزود: از این سطح، حدود ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار مربوط به پنبه اصلاح شده و حدود ۹۰۰ هکتار زیرکشت پنبه رقم بومی است و عمده سطح زیرکشت پنبه شهرستان، متعلق به بخش میان جلگه است.
 سرپرست جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: امسال ۱۰۵ تن بذر اصلاح شده بین بهره برداران توزیع شده است و پیش بینی می‌شود از مزارع شهرستان حدود ۱۶ هزار تن وش پنبه برداشت شود.
مبارکی درمورد ارقام پنبه کشت شده در شهرستان را شامل "ورامین، ساجدی، خورشید، خرداد و شایان" بیان کرد: امسال ۴۲۵ هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با دستگاه‌های مکانیزه کشت شده است.
او تصریح کرد: همچنین در سطح ۴۵۰۰ هکتار از اراضی، تغذیه گیاهی با کود‌های ریزمغذی انجام شده است. 
 سرپرست جهاد کشاورزی نیشابور همچنین درباره کمبود کارگر و از طرفی نبود ماشین آلات مناسب را عامل تاخیر در برداشت و در نتیجه افزایش هزینه و کاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت تاکید کرد: تامین ماشین آلات مناسب از سیاست‌های آینده این مدیریت در برداشت پنبه است و باید به سمت برداشت مکانیزه برویم.
مبارکی اظهارکرد: در نیشابور، پنج کارخانه تصفیه پنبه فعال است که با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و استان مشغول تبدیل محصول وش به محلوج برای تحویل به کارخانجات نخریسی هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.