رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلات کشور بیشتر فرهنگی است تا سیاسی، گفت: ریل گذاری برنامه هفتم توسعه باید از اقتصادی به فرهنگی تغییر پیدا کند.

 عطاء الله رفیعی آتانی در جمع گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، گفت: برنامه هفتم توسعه باید فرهنگ بنیان باشد و بر این باوریم که راه حل بسیاری از معضلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی، صرفا فرهنگی است.

 رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اوایل دهفه هفتاد به بعد مسیر برنامه‌های توسعه به انحراف رفته و مسائل اقتصادی محور برنامه‌ها قرار گرفت و معتقدم امروز باید ریل گذاری برنامه هفتم از اقتصادی به فرهنگی تغییر پیدا کند.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی مشکل و مساله سیاسی ندارد، ولی مسائل فرهنگی داریم، باید بر مدار فرهنگ، مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی را مرتفع کنیم، بر همین اساس، به زودی همایشی تحت عنوان ابعاد برنامه هفتم توسعه با محوریت فرهنگ برگزار خواهد شد.

رفیعی آتانی همچنین از حضور حداکثری اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: هدف مرکز احصای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل حوزه‌های علمیه درعرصه قانونگذاری و سیاستگذاری در ابعاد مختلف است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه دستاورد‌های حوزه علمیه محدود به مسائل فقهی نیست، تصریح کرد: با همه امتیاز‌های ویژه در برجستگی غیرقابل رقابت فقه در این عرصه، حوزه‌های علمیه در عرصه علوم اجتماعی با نگاه دینی از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ، مدیریت، جامعه شناسی، فلسفه و ... ورود پیدا کرده و اساتید و متحصصان زیادی تربیت شده و آثار زیادی نیز از آن‌ها منتشر شده است، باید این طراز علمی حوزه در مجلس شورای اسلامی بروز و ظهور پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور، بسیاری از مشکلات را فرهنگی دانست و گفت: دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی ما بویژه در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری باید بیش از این روی مباحث فرهنگی متمرکز شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار