مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : براساس بانک اطلاعاتی این اداره کل بیش از ۲۴ هزار کارگر ساختمان در استان کرمانشاه در ۱۵ رشته صنعت ساختمان‌سازی؛ دارای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای هستند.

عزیز نوریمدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به سهم بالای اشتغالزایی صنعت مسکن و ساختمان سازی در استان، گفت : اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از سال ۸۳ آموزش مهارتی رشته‌های صنعت ساختمان سازی در استان را شروع کرده و براساس بانک اطلاعاتی که از مهارت آموزان در دسترس داریم تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر آموزش مهارتی حوزه ساخت مسکن کسب کردند.

وی با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اولویت بکارگیری کارگران دارای مهارت در پروژه‌های عمرانی استان گفت: این ظرفیت در اداره کل فنی و حرفه‌ای وجود دارد که زمینه آموزش فنی تمام کارگران ساختمان سازی در استان را فراهم کند هرچند درصد بسیار بالایی از کارگران این حوزه سال‌های قبل آموزش دیده و دارای گواهی مهارت هستند.

نوری با اشاره به اجرای ابر پروژه مسکن ملی در استان در راستای محرومیت زدایی و خانه دار کردن افراد فاقد مسکن، گفت: استاندار کرمانشاه در اجرای پروژه‌های مسکن ملی و همچنین پروژه‌های عمرانی استان تاکید دارد که اولویت با افراد و کارگران دارای مهارت باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیک ۱۰۰ هزار نفر بیکار در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۹ هزار نفر یعنی نزدیک به ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند و بر همین اساس بومی سازی رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز بازار یکی از برنامه‌های مهم استان به ویژه در اداره کل فنی و حرفه‌ای است.

نوری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های مهارت آموزی مختلف اداره کل فنی و حرفه‌ای با دانشگاه رازی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش استان، افزود: یکی از مهمترین مباحث در دستور کار استان در حوزه مهارت آموزی متناسب سازی نیاز مهارتی بازار با رشته‌های تحصیلی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.