نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی بر حسب ارزش (کد) با تصویب هیئت وزرای عضو کارگروه متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت ماده ۱۹ آیین نامه داخلی هیئت دولت به گونهای تصویب میشود که مابه التفاوت قیمت پایه با قیمتهای پایانی در بورس کالا معادل سود عادلانه باشد.
امید قالیباف: بنابراین فهرست شرکتهای واردکننده خودرو اکنون به ۱۲ شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به محض اینکه شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئیننامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه میشود.
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه واردات خودرو از بین خودروهایی با برندهای کرهای، ژاپنی و اروپایی انجام میشود، گفت: باید بگویم که خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیونداای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.
حرفی نزنیم که مسءولین خیال کنن ما نمی فهمیم
دیگه مطمئن شدم خود دولت محاله بذاره وظعیت خودرو درست و درمان شود.
چون ما قشر کارگر هیچوقت نمیتونیم سوار بشیم و به کام پولداراس
تا زمانی که خودرو بدون قید و شرط آزاد نشه دردی دوا نمیشه و انحصار از بین نمیره
تورا به خدا اول به آمار 15 هزار کشته سوانح جاده ای در سال نگاه کنید بعد تصمیم بگیرید
وسوناتا نمی رسند
مگه داریم؟مگه میشه؟
آیا واقعا: این خودروها با همین رنج قیمت به دست مصرف کننده میرسد؟؟؟
اگر اختلاف قیمت افزایشی داشته باشد ، مابه التفاوت قیمت به جیب کی خواهد رفت ؟؟
قطعا" یک تجارت سود آور برای یه عده شرکت مشخص خواهد شد و هیچ انتفاعی برای مردم در کار نخواهد بود
ادمین جان ..کامنت ها رو بلاک نکن
فقط پالانش عوض شده
تا واردات ممنوع بود همین به اصطلاح وطنی ها قیمتهاشون معلوم بود
حالا هم واردات ازاد شده بازم هم دست همین گاری سازها هست وطنی بخری چه وارداتی اخرش سودش و همین مافیا باید بکنه .اما خداییش به پای مافیای سیگار و کنکور نمیدونم رسیدید یا نه
خب معلومه این شرکتها خودشون همگی دلالن چه نفعی برا مصرف کننده داره به نظر شما ایران خودرو و سایپا میزارن کسی به جای آشغالهای تولیدی خودشون کسی هیوندای بخره؟؟؟
ما از کجا بیاریم ۱۰۰۰۰ هزار یورو