یک روزنامه عبری از هلاکت ۲۵ شهرک نشین و نظامی صهیونیست در عملیات نیرو‌های مقاومت از ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد: ۲۵ اسرائیلی (شهرک نشینان و نظامیان) از ابتدای سال ۲۰۲۲ در دو هزار و ۲۰۴ عملیات فلسطینیان کشته شده اند که این بالاترین رقم در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت همچنین ۳۸۰ عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در مناطق مختلف خنثی شده است.

بر اساس این گزارش، بالاترین رقم در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسید که به "انتفاضه چاقوها" معروف شد. در این سال در دو هزار ۵۵۸ مورد عملیات فلسطینی‌ها ۲۹ اسرائیلی کشته شدند.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ در عملیات " نگهبان دیوار‌ها / شمشیر قدس " ۲۱ اسرائیلی در دو هزار و ۱۳۵ عملیات کشته شدند.

سال جاری عملیات در داخل مناطق سبز با حملاتی در بئر السبع و الخضیره از سوی فلسطینی‌های دارای کارت شناسایی آبی از ساکنان حوره و ام الفحم، آغاز شد. سپس عملیاتی در بنی براک از سوی یک فلسطینی ساکن جنین اجرا شد که موسسه امنیتی اسرائیل را غافلگیر کرد، اما عملیات اخیر در مرکز تل آویو صورت گرفت.

این منبع نوشت: شاباک بیش از ۳۸۰ عملیات فلسطینی‌ها از جمله عملیات انفجاری، بمب و عملیات ربایش را خنثی کرده است و اگر این حملات خنثی نمی‌شد تعداد کشته شدگان اسرائیلی به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسید نه ۲۵ نفر.

موسسه امنیتی اسرائیل اکنون به دنبال این است که اوضاع را به سمت آرامش سوق دهد، اما هنوز راه حلی برای این موضوع پیدا نکرده است.

این روزنامه در پایان این گزارش نوشت: هیچ گونه راه حل نظامی وجود ندارد، زیرا هر جوان فلسطینی که هیچ سابقه و پیشینه امنیتی ندارد سلاح بر می‌دارد و تصمیم به اجرای حمله می‌گیرد و نمی‌توان هر حمله‌ای را خنثی کرد، زیرا ۴۰۰ هزار شهرک نشین در کنار ۳ میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار