رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:بیشترین هزینه‌های شهر صرف حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

محمد نورصالحی درباره میزان موفقیت شهرداری اصفهان در جذب بودجه و اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: امسال علیرغم اینکه بودجه شهرداری از پیش تعیین شده بود و اولین سال خدمت این دوره از مدیریت شهری بود، با توجه به گزارش ارائه شده، شهرداری اصفهان موفق شده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد بیشتر بودجه کسب کند و به همان نسبت بودجه را در پروژه‌های اجرایی هزینه کند.

او با اعلام اینکه در حال حاضر بیشترین هزینه و بزرگ‌ترین پروژه‌های سطح شهر اصفهان در حوزه حمل‌ونقل است، افزود: زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، قطار شهری و خرید اتوبوس از مهم‌ترین هزینه‌های امروز شهر محسوب می‌شود که البته طبیعی است، چون هزینه‌های این بخش افزایش قابل توجهی پیدا کرده و بنابراین دور از ذهن نیست که حدود هزار میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس و مترو هزینه شود. همچنین در کنار این هزینه‌ها رینگ چهارم ترافیکی نیز که از قبل شروع شده با قوت در حال اجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه‌های آینده نیز بیشترین هزینه در حوزه حمل‌ونقل خواهد بود، گفت: البته با توجه به رشد دستمزدها، هزینه‌های جاری و خدمات، رقم بودجه نیز باید متناسب با افزایش هزینه‌ها، افزایش یابد.

او با اشاره به بسته شدن لایحه درآمدی شهرداری در دی‌ماه، تصریح کرد: با توجه به اینکه در دی‌ماه هزینه‌ها و ضرایب اخذ عوارض تراکم شهرداری بسته شد، زمانی که وارد سال ۱۴۰۱ که شدیم با افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌ها مواجه شدیم و درآمد سر جای خودش ماند، اما با وجود رشد هزینه‌ها پروژه‌ها به نحو مطلوبی پیشرفته داشته است. اگرچه انتظار مردم، نیاز شهر و حتی انتظار شورای شهر یا شهردار بیش از این است، منتهی این حداکثر تلاش و کوششی بوده که امکان جذب داشته است.

نور صالحی درباره زمانی اجرای پروژه‌ها، گفت: یک سال را از شهریور۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ محسوب می‌کنیم و در حوزه درآمدی آمار‌ها مربوط به ۷ ماه نخست امسال و اقدامات مربوط به زمانی است که تیم مدیریتی جدید فعالیتشان را آغاز کردند.

او با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل بیشترین بودجه را جذب می‌کند، بیان کرد: اگرچه در این حوزه بیشترین هزینه شده، اما از بودجه‌های فضای سبز، خدمات شهری، عمرانی و شهرسازی و ... کم نشده، منتهی بعضی کار‌ها بیشتر جنبه نرم‌افزاری دارد و هزینه کمتری خواهد داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در مقایسه با چهار سال قبل خرید اتوبوس ۱۰ برابر شده است، گفت: قطعاً شهری که می‌خواهد حمل‌ونقل سالم و پاکی داشته باشد باید بیشترین هزینه‌ها در بخش حمل‌ونقل انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.