مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین از چندین انفجار در پایتخت این کشور خبر داد.

«آنتون گراشچنکو» مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین، امروز (دوشنبه) از چندین انفجار در کی‌یف و پرتاب شدن چندین موشک روسیه به سمت این کشور خبر داد.

به گزارش گاردین، گراشچنکو با بیان آنکه حداقل صدای ۳ انفجار در کی‌یف شنیده شده است از پرتاب حداقل ۴۰ موشک روسیه به سمت اوکراین خبر داد. همچنین برخی رسانه‌ها از شنیده شدن حداقل ۷ یا ۸ انفجار در این شهر خبر داده و دلیل آن را نامعلوم خواندند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که چراغ‌ها در نقاط مختلف شهر کی‌یف بعد از شنیده شدن صدای انفجار خاموش شده است. همچنین حداقل صدای ۵ انفجار در منطقه «ویشگورودسکی» پایتخت اوکراین شنیده شد.

از طرفی دیگر منابع محلی در اوکراین اعلام کردند که حدود ۱۰ انفجار در کی‌یف و حومه آن به وقوع پیوست، برق و آب در حومه پایتخت اوکراین قطع شده است.

ایگور ترخوف، شهردار خارکف، از دو حمله به تأسیسات زیرساختی حیاتی این شهر خبر داد. این انفجارها در مناطق ریونه، ژیتومیر و خملنیتسکی گزارش شده است.

 از صبح امروز ۳۱ اکتبر (دوشنبه)، هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین اعلام شد.

درگیری در اوکراین در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده است که ساعاتی پیش «آناتولی پیترنکو» سفیر اوکراین در عربستان، تاکید کرد این کشور با هیئت روسی به ریاست ولادیمیر پوتین به مذاکره نخواهد نشست و افزود: «متاسفانه بین گفتار و رفتار پوتین تناقض کامل وجود دارد و ما چنین تناقضاتی را در ماه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، ما شورای امنیت ملی و شورای ملی دفاع داریم و سخنشان این است که اوکراین هرگز در مذاکراتی با روسیه که ریاستش را پوتین بر عهده داشته باشد، حاضر نخواهد شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار