مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر به مناسبت بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل با مشارکت دستگاه‌های ذیربط با موفقیت برگزار شد.

محمد شکیبی نسب عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانور جست و جو و نجات دریایی در زمینه پدافند غیرعامل، با هدف ارتقای سطح آمادگی در بحران‌های مرتبط با اضطرار‌های دریایی، در محدوده لنگرگاه داخلی بوشهر برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این مانور با مدیریت اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی به‌عنوان مرجع دریایی و دبیر کارگروه دریایی استان بوشهر برگزار شد.

شکیبی نسب ادامه داد: در این مانور اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری بوشهر، منطقه دوم دریایی نداجا، منطقه دوم دریایی ندسا، فرماندهی دریابانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال احمر، اداره کل هواشناسی استان و صدا و سیمای استان بوشهر مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: در مانور جست و جو و نجات دریایی بندر بوشهر بر اساس سناریوی از پیش تدوین شده عملیات جست و جو و نجات، تخلیه اضطراری مسافر، کنترل صدمات دریایی، توقیف شناور خرابکار، کنترل تردد دریایی در زمان سانحه، تریاژ بندی نجات‌یافتگان، انتقال مصدومان به اورژانس و عملیات یدک کردن شناور مضطر به اسکله با موفقیت صورت گرفت.

شکیبی نسب افزود: این مانور با هدف افزایش سطح آمادگی و توان نیرو‌های عملیاتی برگزار شد که بر اساس ارزیابی‌ها تمام بخش‌های تعریف شده عملکردی قابل قبول در برگزاری مانور داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: این استان به فراخور موقعیت خاص جغرافیایی خود در معرض مخاطرات مختلفی است که در این زمینه تاکنون ۱۵ مخاطره اولویت‌دار شناسایی شدند.

کورش دهقان افزود: یکی از بارزترین مخاطرات برای استان بوشهر مخاطرات دریایی است که باید همواره آمادگی متناسب با آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مخاطرات دریایی همچنین باید بنادر استان و بویژه بنادر صیادی به طور کامل و جامع از تجهیزات موردنیاز اطفا حریق برخوردار شوند.

دهقان اظهار کرد: در بازدید صورت گرفته، برخی از بنادر استان تجهیزات و ناوگان کافی برای مهار آتش ندارند که این مهم بیانگر ضرورت توجه ویژه به این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.