تاکنون کشت پاییزه در ۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری با بذر محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه در بیشتر نقاط استان خبر داد و گفت: تاکنون کشت پاییزه در ۹ هزار هکتار از اراضی استان با بذر محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا انجام شده است.

روح الله سعیدی افزود: تاکنون تنها ۱۵ درصد اراضی کشاورزی  چهارمحال و بختیاری به زیر کشت پاییزه رفته‌اند که یکی از دلایل آن دیر آغاز شدن بارش‌ها در استان بنا به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی است.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: بنابه پیش‌بینی‌ها بارش‌های موثر در استان از نیمه دوم آذرماه آغاز خواهد شد و به همین علت کشت پاییزه امسال تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت و بیشتر کشت‌های آبی تا نیمه آذر و کشت‌های دیم تا انتهای آذر به اتمام خواهند رسید.

سعیدی ادامه داد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه در چهارمحال و بختیاری انجام شده است و مشکلی از بابت تامین ماشین‌های کشاورزی نیز وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال از شهریورماه، انواع کود پایه در انبار‌های اُستان ذخیره شد تا در زمان مورد نیاز بین کشاورزان توزیع شود.

سعیدی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم استان سطح زیر کشت پاییزه نسبت به سال گذشته بیشتر باشد؛ ضمن آنکه ۲۰ درصد اراضی کمتر به زیر آیش سالیانه خواهند رفت.

وی به کشاورزان استان توصیه کرد: با وجود تنش‌های آبی استان از کشت کلزا در کشت پاییزه بهره ببرند و این محصول در فصل‌های پاییز و زمستان از نذورات جوی بهره‌مند می‌شود و در آغاز سال بعد با پنج تا ۶ نوبت آب‌دهی به ثمر می‌رسد.

سعیدی تصریح کرد: سال گذشته قیمت خرید کلزا ۱۵ هزار تومان بود که امسال قیمت خرید تضمینی کُلزا با ۵۷ درصد افزایش به کیلویی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و قیمت خرید تضمینی این محصول برای سال آینده هنوز اعلام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار