معاون دادگستری گیلان گفت: با فعال شدن معدن قوش داشی حیران آستارا بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از آب آشامیدنی محروم خواهند شد.

احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان از محل معدن قوش داشی حیران آستارا گفت: تنها منبع آب آشامیدنی منطقه چشمه‌ای است که در آن منطقه واقع شده و برحسب نظر کارشناسان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، با فعال شدن این معدن چشمه به طور کامل خشک خواهد شد.

او افزود: قطعا به لحاظ تعارضات اجتماعی و فاقد پیوست زیست محیطی احداث این معدن با مشکل مواجه است و لذا بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از آب آشامیدنی محروم خواهند شد.

معاون دادگستری گیلان همچنین گفت: از طرفی دیگر با توجه به اینکه آثار تاریخی و طبیعی که در منطقه واقع شده است، اداره کل میراث فرهنگی استان پرونده آن را تکمیل و ثبت این آثار تاریخی و باستانی اقدام خواهد کرد.

آقایی همچنین به بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از محوطه اداره کل گمرک آستارا اشاره و تصریح کرد: در بازدید‌هایی که انجام شد نسبت به سرعت عمل در اجرای طرح محوطه سازی گمرک و همچنین نصب دستگاه ایکس ری و تکمیل آن‌ها تأکید شد.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد پروژه محوطه سازی گمرک آستارا پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تأمین اعتبارات لازم هر چه سریعتر پروژه‌های گمرک آستارا باید به اتمام برسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: در بازدیدی هم که از محل پل فلزی ۸۰ ساله و قدیمی مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان راه ارتباط ۲ کشور همسایه صورت گرفت، بر ضرورت ترمیم این پل قدیمی تأکید شد.

آقایی تصریح کرد: در مرحله نخست تعمیرات پل فلزی قدیمی مرز آستارا که به مناقصه گذاشته شد، کسی شرکت نکرد و مقرر شد که به صورت ترک تشریفات هر چه سریعتر پروژه تعمیرات و مرمت پل فلزی و قدیمی مرز آستارا انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.