استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه راه آهن رشت - کاسپین خبر داد و گفت: امیدواریم در ابتدای ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه راه آهن رشت - کاسپین گفت: برای تکمیل این محور، ۶۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله تخصیص است که امیدواریم در ابتدای ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه محور رشت - کاسپین کریدور شمال به جنوب را به هم وصل می‌کند، تصریح کرد: بهره‌برداری محور رشت به کاسپین تحول عظیمی در بخش اقتصاد و اشتغال گیلان و ایران ایجاد می‌کند.

عباسی به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهوری روسیه مبنی بر سرعت بخشی به پروژه راه‌آهن رشت به آستارا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و مجموعه دولت سیزدهم برای اجرا و بهره برداری از این پروژه مصمم هستند.

به گفته او، حضور سفرای کشور‌های مختلف در گیلان، نویدبخش روز‌های خوب برای این خطه پر استعداد است.

استاندار گفت: با اجرای پروژه‌های رشت - کاسپین و دیگر پروژه ها، گیلان به دروازه تحول اقتصادی ایران تبدیل می‌شود.

عباسی همچنین از راه اندازی دفتر امور خارجه در رشت خبر داد و تصریح کرد: گیلان در دیپلماسی اقتصادی به ویژه در کشور‌های حاشیه خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا مهدوی
۰۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
آقای استاندار سال 1400 فرموده بودند راه آهن رشت کاسپین تا خرداد 1401 افتتاح میشه بعد گفتن تا هفته دولت بعد شد دهه فجر الان هم میگن ابتدای 1402 خب چه کاریه هر وقت تموم شد بگید تموم شده دیگه چرا هر روز یه زمان بندی اعلام میکنید