از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی

باید ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مکلفیم در بودجه امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی تأمین اعتبار کنیم.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه استانی مولدسازی گفت: یکی از منابع درآمدی دولت در بودجه سنواتی، تأمین منابع دولت، طرح های عمرانی و بخش مهمی از طرح های جاری دستگاه‌های اجرایی از محل فروش املاک مازاد است.

او افزود: کمسیون مولد سازی اموال و املاک دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها وقتی به تشخیص برسند که املاک در اختیار دستگاه‌ها مازاد هستند بنا بر قانون این املاک باید به فروش برسند و منابع حاصل از این درآمد صرف اجرای طرح های عمرانی، جاری و هزینه‌های زیرساختی دستگاه‌های اجرایی شود.

عباس زاده بیان کرد: در بودجه امسال تکلیف داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی تأمین اعتبار کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: مقرر شده دستگاه‌های اجرایی دارای املاک مازاد مشخص شوند و این املاک با ارزش افزوده‌ای که از طریق کمیسیون ماده ۵ به موجب قانون بر روی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی قابل انجام است در قالب تشریفات قانونی به فروش برسند.

او تصریح کرد: ۶۵ ملک در استان شناسایی اولیه شدند و مجوز اولیه آن صادر و با صدور مجوز نهایی کمسیون این املاک در سامانه فروش املاک به فروش می‌رسند.

عباس زاده اظهار کرد: در گام نهایی املاک از نظر مسائلی نظیر تصرفی، حقوقی و واگذاری در سنوات گذشته پایش می‌شوند؛ اکنون در حال پایش نهایی املاک قابل واگذاری در سال ۱۴۰۱ هستیم که مقرر شده تا ۲ هفته آینده لیست نهایی آن از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مشخص و اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.