مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تصمیم روسیه در تعلیق مشارکت در توافق دریای سیاه واکنش نشان داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تعلیق مشارکت روسیه در توافق غلات و تاثیر آن بر تشدید بحران جهانی غذا، در پیامی توئیتری نوشت: تصمیم روسیه در تعلیق مشارکت در توافق دریای سیاه، مسیر اصلی صادرات کود و غلات را به خطر می‌اندازد. اتحادیه اروپا از روسیه می‌خواهد که در تصمیم خود تجدید نظر کند.

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را ترغیب کرد تا مشارکت خود در طرح غلات دریای سیاه را از سر بگیرد و اظهار داشت که این طرح برای کشور‌های با درآمد کم و متوسط بسیار مهم است.

روسیه پس از متهم کردن اوکراین به حمله به کشتی‌هایش از این توافق خارج شد. وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد پس از انفجار‌های شهر بندری «سواستوپل» روسیه توافق بر سر صادرات غلات اوکراین را تعلیق کرده است.

توافقنامه استانبول درباره صادرات غلات روسیه که روز ۲۲ ماه ژوئیه امضا شد، دارای دو بخش است؛ بخش نخست، ساز و کار صادرات غلات از بنادر دریای سیاه که تحت تسلط اوکراین قرار دارد و بخش دوم، مانع زدایی در مسیر صادرات مواد غذایی روسیه به بازار‌های جهانی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
نخست وزیر کانادا: کنار مردم ایران ایستاده‌ایم و دست از حمایت برنمی‌داریم/ و این در حالی است که کانادا جنایتکار از سال 1357 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار و مزدورانشان از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کند و هم جنایتکاران پناه داده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.

پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.

پیام ما هم به انگلیس جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.

پیام ما هم به آلمان جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
آخرین اخبار