اجرای پروژه‌ی مشترک سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با موضوع توسعه فعالیت‌های مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر سراج در حاشیه شهر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه‌ای در مرکز معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت زاهدان روند اجرای پروژه‌ی مشترک سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با موضوع توسعه فعالیت‌های مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر سراج در حاشیه شهر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر طباطبایی مشاور رئیس دانشگاه در امور بین الملل بر اهمیت اجرایی کردن مفاد قرارداد با دفتر سازمان جهانی بهداشت در راستای تحقق عدالت در سلامت و افزایش پوشش خدمات سلامت روان در حاشیه شهر زاهدان تأکید کرد.

در این پروژه، بازنگری بسته‌های خدمتی سلامت روان، غربالگری جمعیت ساکن در حاشیه شهر زاهدان از نظر سلامت روان، شناسایی افراد نیازمند خدمات درمانی و تخصصی و نیز تقویت سیستم‌های مراقبت در منزل، تأمین دارو‌های مورد نیاز بیماران، آموزش جمعیت هدف، پیگیری موارد شناسایی شده، بستری و ترخیص شده از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه و نیز افراد تحت درمان در مرکز سراج از جمله فعالیت‌های برنامه ریزی شده برای افزایش پوشش خدمات می‌باشد.

در این جلسه بر افزایش پوشش غربالگری سلامت روان و تکمیل چرخه خدمتی شامل خدمات سطح یک و دو و نیز خدمات حمایتی تأکید شد.

اجرای برنامه غربالگری در قالب یک پویش با تأکید بر غربالگری جمعیت هدف بالای ۵ سال از طریق مشارکت داوطلبین سلامت، غربالگری در مدارس و راه اندازی ایستگاه‌های سلامت روان در اماکن عمومی و مساجد و اطلاع رسانی مناسب در بازه زمانی دو ماهه مورد تأکید قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار