متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: افراد دارای بیماری‌های تنفسی باید هنگام آلودگی هوا و شیوع بیماری‌های عفونی در فصل پاییز نکاتی را رعایت کنند.

فرید یوسفی گفت: معمولا در فصل پاییز با آلودگی هوا و شیوع بیماری‌های عفونی فصلی مواجه هستیم، این عوامل باعث آزار بیماران تنفسی می‌شوند، افزود: کسانیکه سابقه قبلی ابتلا به این بیماری‌ها دارند، با قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، بیماری آن‌ها تشدید می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری می گوید: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و عفونی و تشدید علائم آن، افراد دارای بیماری‌های زمینه باید از تردد غیرضروری در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنند.

به گفته او هنگام آلودگی هوا و وقوع گرد و خاک، باید از خارج شدن از منزل اجتناب کرد و در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه داریم، علاوه بر موارد یاد شده، تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان زیر ۵ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی ضروری است و از ابتلا به آن به میزان زیاد جلوگیری کرده و منجر به کاهش علائم بیماری و طول درمان نیز می‌شود.

یوسفی گفت: امسال در مقایسه با سال‌های قبل شیوع آن زودتر آغاز شده و باتوجه به اینکه سیستم ایمنی بدن افراد نیز ضعیف‌تر شده و باعث نگرانی شده است، بنابراین باید واکسیناسیون جدی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.