مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از افزایش تولید و برداشت ۱۰ تا ۱۵ درصدی زعفران در این شهرستان خبر داد.

یوسف کاکاوند گفت: برداشت زعفران از اوایل آبان در این شهرستان آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه دارد و اکنون  ۱۱۸ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیرکشت زعفران است که از این میزان ۱۱۳ هکتار بارور و پنج هکتار غیربارور است.

او گفت: پیش‌بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت زعفران، بیش از ۴۱۰ کیلوگرم از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود که با توجه به بارور شدن سطح زیرکشت بیشتری از مزارع زعفران، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید این محصول افزایش یابد.

 مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایرمیزان عملکرد زعفران در هر هکتار را بیش از سه کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ملایر در میزان تولید و سطح زیر کشت در جایگاه نخست استان همدان قرار دارد.

کاکاوند گفت:کشت زعفران در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است که با توجه به نوع آب و هوا و خاک این شهرستان، رنگ و کیفیت زعفران ملایر در مقایسه با استان‌های زعفران خیز کشور، از عیار بالایی برخوردار است.

او گفت: برای کشت زعفران در ملایر از پیاز‌های مرغوبی استفاده می‌شود و در تلاش برای تشویق کشاورزان برای توسعه کشت زعفران هستیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر، یکی از سیاست‌ها و راهکار‌های مهم دولت است که در این راستا زعفران یکی از گیاهان کم آب‌بر و پرسود است.

به گفته او سال گذشته حدود ۳۹۰ کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال با بارور شدن برخی مزارع، این میزان حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 شهرستان ملایر با ۱۱۸ هکتار سطح زیرکشت زعفران رتبه نخست را در استان همدان دارد و حدود ۱۳۵ بهره‌بردار در زمینه کشت این محصول در ملایر فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.