معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به منظور ارتقای سطح علمی و رفع چالش‌های تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی نیشکر خبر داد.

محمدامین روز بخش زاده گفت: تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی واحد‌های نیشکری، تابلو تبلیغاتی نیشکر و از تاسیسات راهبردی است که باید در بهترین شرایط نگهداری شود.

به گفته او، راه‌اندازی هفت تصفیه‌خانه پساب صنعتی در کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر نشان از اهتمام این شرکت در صیانت از محیط‌زیست و بهره‌برداری حداکثری از منابع آب دارد.

او می‌گوید: این تصفیه‌خانه‌ها یکی از مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های صنعتی در کشور است که به شیوه بیولوژیک با استفاده از روش‌های هوازی و بی‌هوازی فاضلاب صنعتی را تصفیه می‌کند.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر در ادامه به اشتغال نیرو‌های برخوردار از دانش فنی در تصفیه‌خانه‌های نیشکری اشاره و تاکید کرد، از علم و دانش این نیرو‌ها و همچنین متخصصان دانشگاهی برای افزایش بهره‌وری تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود.

روزبخش‌زاده خروجی جلسات هم‌اندیشی را تشکیل گروه‌های متخصص دانست و گفت: دانش و تخصص این گروه‌ها برای افزایش بهره‌وری، رفع چالش‌های تصفیه‌خانه‌های واحد‌های نیشکری و همچنین حل معضلات تاسیسات تصفیه‌خانه‌ها در سطح استان و حتی کشوری به کار گرفته می‌شود.  

او کاهش هزینه‌ها، نوآوری، ایجاد انگیزه، اشتراک نقاط قوت و ضعف تصفیه‌خانه‌های نیشکری، درآمدزایی از طریق اعزام گروه‌های علمی و کاربردی برای حل مشکل تصفیه‌خانه‌ها در سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی برشمرد.

به گفته معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر تاکنون ۵۰ ساعت آموزش مجازی و دو نشست هم‌اندیشی در کشت و صنعت‌های دعبل خزاعی و فارابی با حضور معاونین، مدیران انرژی و معاونت صنعت برگزار شده است.

تصفیه‌خانه‌های نیشکری در جوار کارخانه‌های تولید شکر احداث شده و موجب صرفه‌جویی سالانه ۳۶۰ هزار متر مکعبی آب در هر کشت و صنعت نیشکری شده است..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.