رییس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور استان همدان گفت:۱۵درصد تصادفات عابران پیاده سهم گروه سنی دانش آموزان است.

به گفته سرهنگ نعمت الله زنگنه، پارسال ۳۹ نفر در سوانح رانندگی درون شهری همدان جان باختند که از این تعداد ۲۵ نفر عابر پیاده بودند و نیمی از این سوانح به علت بی احتیاطی عابران بوده است.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور استان همدان در این باره گفت: علت اصلی تصادفات در حوزه درون‌شهری همدان همچون گذشته عدم توجه به جلو و سرعت بالای خودرو‌ها بوده است.

سرهنگ نعمت الله زنگنه گفت: بی دقتی دانش آموزان گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال ۵۰ درصد عامل تصادفات آنهاست و بر اساس آمار، دانش آموزانی که از سرویس‌های مدارس با مجوز‌های راهنمایی و رانندگی و زیر نظر آموزش و پرورش استفاده می‌کنند، کمترین حوادث رانندگی را طی سال‌های اخیر داشته اند.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهراری همدان هم گفت: امسال آموزش و پرورش شهرستان همدان ۱۱۰ نقطه حادثه خیز در نزدیکی مدارس را به ما معرفی کرده است که تاکنون نصب محل عبور عابر پیاده، نوشتن کلمات آهسته، مدرسه و علائم چشمک زن ۹۵ مدرسه انجام شده و بقیه مدارس هم در دست اجراست.

سیدمحمد پوروخشوری گفت: امسال شهرداری همدان یک و نیم میلیارد تومان برای ایمن سلزی مسیر مداریس اختصاص داده و در تلاش هستیم راه اندازی آسانسور پل‌های هوایی را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنیم تا استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.