نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واردات بیش از یک میلیون تن نهاده دامی به کشور صورت گرفت.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان گفت: در مهر ماه سالجاری بیش از یک میلیون تن نهاده دامی با مجوز بهداشتی دامپزشکی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

رضا اسدی می گوید: نظارت بهداشتی بر مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور و همچنین صدور مجوز بهداشتی ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی جهت مصرف در مراکز مرتبط از وظایف مهم دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی استان در جهت رسیدن به ایمنی و در نهایت امنیت غذایی برای آحاد جامعه بصورت شبانه روزی تلاش می‌کند.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان گفت: خوراک دام، بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به این جهت خوراک سالم دام، تأمین کننده بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و غذای سالم و در نهایت
تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی در سیستم زنجیره مصرف نهاده‌های خوراک دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

اسدی گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان بصورت شبانه روز در بندر امام خمینی (ره) مستقر بوده و به طور مستمر بر امر واردات محموله‌های حوزه دامی نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.