معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۲۹ شهر استان برای رعایت اصول پدافند غیر عامل، واحدهای مسکونی ویلایی ساخته می‌شوند تا در زمان بروز حادثه، شاهد تلفات کمتری باشیم.

طالبی در شورای پدافند غیر عامل خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی پس از تهیه در استان و تأیید در تهران برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

او با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که "پدافند غیرعامل را مدیران کشور باید درک کنند و اگر مدیران کشور آن را درک نکنند و پدافند غیر عامل آنچنان که باید توسعه نیابد در بعضی از موارد قابل جبران نخواهد بود" افزود: بعد از تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در سال ۱۳۸۲ و بعد تدوین اساسنامه آن، ۱۱ کارگروه برای عملیاتی کردن سیاست‌های پدافند غیر عامل تعریف شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به اصول پدافند غیر عامل بی توجهی شده، تصریح کرد: هنوز هم این موضوع برای مردم خیلی ملموس نیست لذا برنامه‌های آموزشی در این زمینه تدوین شده است.

طالبی با تأکید بر اینکه در اصول پدافند غیرعامل پراکندگی مورد توجه قرار گرفته گفت: در طراحی سایت اداری بیرجند به این موضوع توجه نشده و همه ادارات در یک جا متمرکز شده‌اند که خلاف اصول پدافند غیر عامل است.

او ادامه داد: در ۲۹ شهر خراسان جنوبی برای رعایت اصول پدافند غیر عامل، واحد‌های مسکونی ویلایی ساخته می‌شوند تا در زمان بروز حادثه، شاهد تلفات کمتری باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خواستار آن شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به موقع پاسخگوی مطالبات و مکاتبات حوزه پدافند غیرعامل استان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار