وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس در طراحی و سازماندهی انفجار و نشتی گاز خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ دست داشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مقامات نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در طراحی و اجرای حمله «تروریستی» به خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک در ۲۶ سپتامبر شرکت داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه بر اساس اطلاعات به دست آمده اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس در طراحی، سازماندهی و اجرای این اقدام تروریستی در دریای بالتیک نقش داشته است.

اواخر سپتامبر، انفجار‌های مشکوکی در سه رشته از چهار رشته خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ رخ داد که سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند. این انفجار‌ها تحویل گاز به آلمان را در آستانه فصل سرما متوقف کرد و باعث افزایش قیمت گاز در اتحادیه اروپا شد.

مقامات سوئدی و دانمارکی بر این باورند که این حادثه نتیجه «خرابکاری» بوده است و هر دو کشور روسیه را از تحقیق در مورد این حمله منع کرده‌اند. با این حال، چندی بعد دفتر دادستان کل روسیه انفجار‌های نورد استریم را مصداقی از تروریسم بین‌المللی معرفی کرد. به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحقیقات درباره حملات تروریستی تنها در صورتی قابل اعتماد و عینی است که مسکو در آن شرکت داشته باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در همان زمان اعلام کرد این یک حمله «عمدی» به زیرساخت‌های انرژی اروپا بوده و گفت ممکن است انگلیس و آمریکا در چنین رخدادی دست داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
وقتشه که انگلیس خبیث بره زیر اب ...
آخرین اخبار