مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: ۱۱۸ زوج نابارور در سطح استان از خدمات بیمه سلامت ایلام بهره‌مند شدند.

نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه ۱۱۸ زوج نابارور در سطح استان با اعتبار سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از خدمات بیمه سلامت ایلام بهره‌مند شدند،گفت: پرداخت هزینه سالانه ۹۲۰ پرونده خسارت متفرقه بیمه شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و اجرای طرح دارویار از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی افزود: پرداخت هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه سالانه بیمه شدگان به مراکز پزشکی استان به مبلغ بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه‌های سطحی یک روستاییان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و پرداخت ۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه‌های سطح یک بیمه نظام ارجاع شهری نیز از خدمات این سازمان است.

رحیمی با بیان اینکه سالانه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بابت ساماندهی سهم ارز دارو پرداخت شده است، گفت: پوشش سهم ارز ۳۰۰ قلم داروغیر بیمه‌ای و تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری‌های خاص تحت حمایت در این سازمان صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت ایلام، استقرار و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه از دیگر اقدامات در راستای روزآوری خدمات بیمه‌ای بود که با موفقیت در صد درصد مراکز پزشکی استان اجرا شد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت ایلام ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت استان ایلام در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و تمام بیماران خاص را در قالب صندوق بیماران خاص تحت پوشش خود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: اجرای بیمه مناطق کم برخوردار و بیمه نبودن ۱۸ هزار نفر و بیمه نمودن سه دهک اول درآمدی جامعه به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور افراد از دیگر خدمات این سازمان است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۷۶ درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: همچنین مادران در دوران بارداری و شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان پنج سالگی در قالب ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.