مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت تمام مطالبات مهرماه داروخانه‌های خصوصی و دولتی استان خبر داد.

فریبرز نیاستی گفت:همزمان با هفته بیمه سلامت تمام مطالبات مهرماه داروخانه‌های بخش خصوصی و دولتی استان در تاریخ دوم آبان ماه امسال پرداخت شد.

او گفت:از ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ طرح دارویار در استان همدان همزمان با سراسر کشور اجرایی و عملیاتی شد و تاکنون این طرح ملی و مهم به طور موفقیت‌آمیز با کمترین چالش در استان پیش رفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان برگزاری جلسات هماهنگی متعدد، انجام بازرسی‌های شبانه‌روزی از داروخانه‌ها و پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها را از عوامل موفقیت این طرح مهم در استان همدان برشمرد و گفت: پیشگیری از قاچاق دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی‌شدن مصرف و تجویز دارو، کاهش تقاضا‌های القایی، بهره‌مندی تمام دهک‌های درآمدی از یارانه دارو از فواید اجرای طرح دارویار است.

نیاستی گفت:به منظور افزایش رفاه حال بیماران و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و نیز کاهش تردد بیماران، یک نفر کارشناس فنی بیمه سلامت در داروخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان برای تایید نسخ دارویی بیماران خاص و صعب العلاج مستقر شد.

او گفت: به منظور افزایش دسترسی و افزایش رفاه حال بیمه شدگان و نیز افزایش رضایتمندی مردم به ویژه در مناطق دارای تراکم بالای جمعیتی طی یک ماه گذشته چهار قرارداد جدید با دفاتر پیشخوان استان منعقد شد که امروز تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت به ۳۰ دفتر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.