معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی در این هفته یا اوایل هفته آینده به بخش خصوصی واگذار می شود.

محمودی گفت: کاروانسرای شاه عباسی در این هفته یا اوایل هفته آینده به بخش خصوصی واگذار می شود تا بعد از بهره برداری درهای آن به روی مردم گشوده شود.

او می گوید: البته نحوه بهره برداری آن به گونه ای خواهد بود که وضعیت تاریخی این بنا حفظ شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی قبلا از طریق صندوق حفظ و احیا به بخش خصوصی واگذار شده بود و مشکلاتی پیش آمد که کار به امور قضایی کشیده شد.

مدتی این کاروانسرا به رستوران و قلیانسرا تبدیل شده بود و بعد از آن درپی ایجاد مزاحمت صوتی برای همسایگان با دستور قضایی پلمب شد.

محمودی گفت: پل خاتون در چندین سال گذشته، حدودا سال ۷۶ یا ۷۷ براثر سقوط سنگ از ناحیه میانی دچار ریزش شده بود و بدون آن که بررسی شود، مرمت شد اما ظاهرا شکاف به بخش‌های دیگری هم آسیب زده بود.

او می گوید: ظرف دو سال گذشته پل خاتون از همان محل قبلی ریزش کرد این بار همکاران ما مشاور گرفتند و بررسی‌های کاملی انجام دادند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ترک‌هایی در پل ایجاد شده که با مرمت ساده حل نمی‌شود بنابراین از یک پیمانکار حرفه‌ای مرمت ابنیه تاریخی دعوت به کار کردیم.

او با بیان این که درحال ایجاد سازه نگهبان هستیم، می گوید: ظرف یک سال تا دو سال آینده این پل به طور اساسی مرمت می‌شود.

محمودی گفت: برآورد اعتبار لازم برای مرمت پل، چهار تا پنج میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.