محسن امیدوار گفت: سال گذشته چندین دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی کرج خریداری شد اما به دلیل کافی نبودن تعداد رانندگان، نتوانستیم این اتوبوس ها را وارد ناوگان کنیم.
سال گذشته اعلام شده بود که خرید و تزریق هر دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی، حدود چهار میلیارد تومان هزینه دربر دارد.
رئیس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج می گوید: باتوجه به این که پنجاه دستگاه اتوبوس به روز داشتیم اما با کمبود راننده مواجه بودیم، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، ۱۰۰ راننده پایه یک را از طریق تامین نیرو جذب خواهیم کرد تا این اتوبوسها وارد ناوگان شهری شوند.
او گفت: تاکنون ۳۰۰ نفر برای این امر ثبت نام کرده اند و امروز روز آخر مهلت ثبت نام است، شرکت اسامی را به ما اعلام میکند و صد راننده بعد از بررسی مدارک طی کمیتهای از این تعداد انتخاب خواهند شد.
امیدوار می گوید: با جذب ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، حدود ۲۰ اتوبوس دیگر هم خریداری و به ناوگان اضافه میشود.
او گفت: در کنار خرید اتوبوس نو، فرایند نوسازی ۱۵۲ اتوبوس فرسوده هم در دستور کار قرار گرفته است و بعد از تعمیرات اساسی آنها سرفاصله توقف در هسته مرکزی شهر بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا میکند.