در نشست خبری سازمان سنجش مطرح شد؛

برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی

رئیس سازمان سنجش از برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 ‌پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری گفت: کنکور ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و ۴۰ درصد تأثیر سوابق تحصیلی در ۲ نوبت برگزار می‌شود.

به گفته وی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید دی ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج، شهریور خواهد بود.

از عصر فردا ثبت نام کنکور سراسری آغاز می شود

پورعباس افزود: از عصر فردا سامانه ثبت نام آزمون سراسری باز خواهد شد. برای اولین بار سیستم جامع را راه اندازی کرده ایم که در این سیستم فضایی را برای داوطلبان ایجاد کرده ایم که به وسیله آن  متقاضی می تواند مراحل مختلف ثبت نام و غیره را نگاه و بررسی کند.

او گفت: آزمون در دو نوبت صبح و عصر با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا برگزار خواهد شد. نوبت دوم کنکور به عنوان تکرار است و هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل برای دروس اختصاصی فراهم می کند که دو سال برای داوطلبان اعتبار دارد. آن ها بر اساس آن می توانند  انتخاب رشته کنند.

او ادامه داد: پذیرش داوطلبان یک بار در سال بیشتر نخواهد بود. ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق و ۶۰ درصد نمره آزمون است.

او افزود: تمام داوطلبان بابد یک شماره تلفن همراه داشته باشند که برای هر بار قابل استفاده است؛ چرا که  پروفایل داوطلبان بر اساس این شماره تلفن است. هنگامی افراد مدارک را برای ثبت نام ارسال می کنند، برای دفعات بعدی لزومی به ارسال مجدد ندارند. داوطلبان باید در خصوص ثبت معدل دقت کافی کنند؛ زیرا در صورت مغایرت منجر به حذف داوطلبان از کنکور خواهد شد.

پور عباس افرود: داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام کرده اند، حتما اطلاعات ثبتی خود را چک کنند. تعداد حوزه ها عوض نخواهد شد و در این کنکور چهار و نیم روز برای برگزاری آزمون وقت خواهیم داشت. آموزش و پرورش به طور رسمی اعلام آمادگی کرده است و اطلاعات را به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار خواهد داد.

او ادامه داد: آزمون تخصصی برای دانش آموزان ۱۲ متوسطه انجام می شود  و پذیرش این داوطلبان در تابستان انجام خواهد شد. اگر آزمون این داوطلبان خوب بود، می تواند ملاک قرار بگیرد و اعتبار خواهد داشت.

او افزود: آزمون را  از پذیرش جدا کرده ایم. پذیرش در سال یک بار انجام خواهد گرفت. این احتمال وجود دارد که هر دانشگاه از بعد دو سال اعلام کند  و شرایطی مانند حد نصاب نمره بگذارد و برای پذیرش اقدام کنند که در این خصوص هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

او گفت: درحال حاضر افرادی که قبلا دانشجو بوده اند،  منعی برای شرکت در آزمون نخواهند داشت. امیدواریم با آموزش و پرورش هماهنگی ها  انجام شود تا این وزارتخانه معدل داوطلبان را ارسال کند و توصیه به افراد این است که معدل های واقعی خود را ثبت کنند.

پورعباس افزود: اعتبار آزمون به سلامت برگزار شدن آن است . ۹۰۰ نفر با تجهیزات پیچیده می خواستند وارد جلسه آزمون شوند.

او افزود: حتی در آزمون شبهه ای  مبنی بر  دریافت ۳۰۰ میلیون تومان  از داوطلبان مطرح شد  تا سوالات آزمون در اختیارشان قرار داده شود که اصلا این موضوع درست نیست و آزمون ۱۴۰۳ ایمنی ها را به طور دقیق و کامل  خواهد داشت.

او ادامه داد: پنجره واحد سازمان سنجش برای خودمان است و معتقدم که نتوانسته به پنجره واحد دولت هوشمند متصل شود؛ زیرا داده های تولیدی ما متقاض بوده اند. هجمه کاری که به ما داده می شود در روزهای خاص مانند شب آخر مهلت زمان ثبت نام، هیچ پنجره واحدی به غیر از خود سازمان سنجش نتوانسته است آن را پشیبانی کند و امور ثبت نامی در پنجره واحد خود سازمان سنجش خواهد بود.

او افزود: از هزار نفر ۳۰۰ نفر شرکت نکرده و محکوم به تقلب  هستند. برای این ۷۰۰ نفر هیات ذی ربط باید تصمیم گیری کنند و داوطلبان پایین حد نصاب محکوم و بر اساس حکم ها عمل می شود. داوطلبانی که تعیین تکلیف نشده اند می توانند در آزمون سال جاری شرکت کنند و اگر حکمی برای آن ها صادر شود ثبت نام آن ها کان لم یکن است و وجه ثبت نامی عودت داده خواهد شد.متخلفان مجرم نبوده و بین یک تا ده سال محروم از آزمون خواهند شد. افرادی که کمک به انجام تخلف کرده اند یک تا پنج سال زندان دارند.

او گفت: در سال ۱۴۰۳ سیستم های الکترونیکی اگر آماده بشوند، تمام مشکلات برطرف می شوند. ما نرم افزارها را به روز کرده و مسئله جدی اجرای آن در حوزه ها است.

او گفت: وجه ثبت نام برای آزمون، ۱۳۰ هزار تومان است. به علاوه بابت خدمات پیامکی سه هزار تومان باید برای ثبت نام بپردازند.

پیش بینی لازم برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: داوطلبان چندین نوبت می توانند شرکت کنند  و اعتبار آن دو سال است. زمان پذیرش تا چهار دوره اعتبار خواهد داشت. نتایج و کارنامه اولیه و نهایی در سیستم جامع برای داوطلبان نمایش داده می شود.

او افزود:برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی در سیستم جامع پیش بینی لازم شده است. تا قبل از برگزاری آزمون امکان ویرایش برای داوطلبان وجود دارد.ضرایب دروس در هر گروه آزمایشی ثابت و زیر گروه های آزمایشی حذف شده اند.

او ادامه داد: در مراحل مختلف اطلاعات به صورت پیامک به داوطلبان ارسال می شوند و امکان انجام پنج بار ویرایش برای داوطلبان پیش بینی شده است؛ داوطلبان بعد از پایان ثبت نام مدارک ثبت نامی را کنترل کنند  تا دچار مشکلی نشوند.

در مرداد داوطلبانی که علاقه مند به گزینش با سند کارنامه برای این افراد بر اساس بیشترین نمره کسب شده در بین دو نوبت به عنوان نمره اختصاصی داوطلبان منظور می شود و در نیمه دوم مرداد داوطلبان مجاز انتخاب رشته کرده و در شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

مجازات داوطلبان متخلف بستگی به نوع تخلف از اخطار تا محرومیت از آزمون سراسری است

مروتی، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ یک قولی به افراد داده شد  که عدالت آموزشی رعایت شود و حق فردی ضایع نشود.

او افزود: داوطلبانی با وسایل مخصوص تقلب وارد جلسه آزمون شده اند که صورت جلسه شده و مجازات آن ها بستگی به نوع تخلف از اخطار تا محرومیت از آزمون سراسری است.

او گفت: داوطلبانی که شبهه در آزمون دارند که در حدود هزار نفر هستند که ۷۷۷نفر در آزمون مجددا شرکت کرده اند و تعدادی از این داوطلبان حد نصاب را کسب و هشت نفر از کنکور نمره بالاتری کسب کرده اند. احتمال دارد بین ۳۰ تا ۵۰ نفر نمره لازم حد نصابی را کسب کنند و رفع شبهه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۲:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
ما نظام قدیمی ها داریم با کنکور نظام جدید و کتب نظام جدید پیش میریم و تاثیرش60 درصد آن وقت برای ترمیم معدل 40 درصدی بریم کتاب های سال سوم و پیش دانشگاهی بخونیم من اصلا کتاب هام رو معدوم کردم اصلن ندارمشون همه ابزار های تحصیلی نظام قدیم من آپدیت نظام جدید کردم چه کتب درسی چه فیلم اموزشی.
آقای پورعباس رئیس سازمان سنجش آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بگید هرکی میخواد کنکور1402 بده باید سابقه تحصیلی پایه دوازدهم داشته باشه نظام جدیدی ها که دارن میتونن ترمیم کنن نظام قدیمی ها هم برن ایجاد کنن و سال1403هرکی میخواد کنکور بده باید سابقه تحصیلی یازدهم و دوازدهم داشته باشه هر که داره میتونه ترمیم کنه هرکه نداره بره سابقه ایجاد کنه و الی آخر…..تمام
Iran (Islamic Republic of)
عقیل کاظمی
۲۳:۲۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
با سلام، یک لطفا سهمیه ایثار گری و جانبازی زیر 25 درصدی حد المقدور منظور شو :دوم تأثیر نمرات صوابق تحصیلی فقط به کار ده 80الی 90 میباشد و ده 60 کلاهشان پس معرکه خواهد ماند لطفا به این موضوعات عنایتی شود با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
خب چرا واسه دروس عمومي همه ي ١٠٠ درصد رو از رو معدل حساب نميكنن؟! اختصاصيا رو هم از رو آزمون كنكور به صورت تاثير قطعي
اينجوري بچهاي نظام قديم هم سردرگم و بيچاره نميشن
عادلانه تر هم هست چون معلوم نيست اين آزموناي مدارس غير انتفاعي و اينا چطور با چه امنيتي برگزار شده و ميشه
فقط پاي مافياي معدل رو واز ميكنن اينجوري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۱ کیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کی انجام می شه؟
Netherlands
مهرداد
۱۵:۲۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام کنکور ارشد رو به تعویق بندازید لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
این رو میدونیم وتکلیف ترمیم نمره نظام قدیم رو مشخص کنین وچرا صدای ما رو نمیشنوید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
این مصوبه رو لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
بزرگترین جنایتی که درحق قشرمستضعف صورت گرفت تصویب این مصوبه است،کلیه دانش آموزان بایدنسبت به آن اعتراض کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام دکتر
خسته نباشید.
جریان ترمیم معدل نظام قدیم آخرش قراره چی بشه؟
خیلی خوب شروع به خوندن کردم الان سردرگم شدم برا ترمیم معدل. میگن پیش دانشگاهی رو نمیشه ترمیم معدل کرد و فقط میشه نمرات دیپلم رو ترمیم معدل کرد. سوالی که هست اینه که ما که کتابای نظام جدید رو برای کنکور میخونیم چرا باید برا ترمیم معدل کتابای دیپلم نظام قدیم رو بخونیم؟
چرا ترمیم معدل پیش دانشگاهی مجاز نیست؟
یه نظام جدیدی که پارسال کنکور داده فقط باید کتابای دوازدهم رو ترمیم کنه که ۴۰ درصد قطعی رو هم داره ولی ترمیم معدل دیپلم نظام قدیم یعنی برا ۳۰ درصد تاثیر معدل باید نمرات سه سال اول و دوم و سوم دبیرستان رو ترمیم کنیم تازه اونم تا حالا بخشنامش نیومده.
ظلم به این روشنی رو کجای دلمون باید بذاریم؟ یعنی واقعا نمیشه پیگیری کرد؟ ترمیم معدل دیپلم نظام قدیم خودش دوسال وقت میبره. باید جوری بشه که یه پشت کنکوری نظام قدیمی با یه پشت کنکوری نظام جدیدی برا امسال مثل هم فقط کتابای دوازدهم رو ترمیم کنن اینجوری به عدالت نزدیکتره.
از باشگاه خبرنگاران جوان درخواست پیگیری دارم. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
ترمیم معدل نظام قدیمیا چی شد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۵۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
آقااااااااااااااا تو رو قرآن یکی از این خبرگزاریا در مورد ما داوطلبای قبل سال 84 هم سوال کنه
من معدل دیپلم نوزده و نیم ریاضی ام بنا به دلایلی نتونستم رشته مورد علاقم پزشکی برم
همون موقع به ما گفتن: شما مثلا نخبه ها ، نظری ریاضی بخونین بعد اگه خواستین کنکور تجربی بدین
چرا واسه همه ترمیم معدل نمیزارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه مثل ممن چند نفرن؟؟؟؟؟؟؟؟
بخدا که این عین نا عدالتی آموزشیه
آقا شاید اصلا یه نفر سرطان داشته نتونسته اون موقع دانشگاه بره
چرا فرصت برابر و عادلانه به همه نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا شما که دسترسی دارین ازشون پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
شما دیپلم جدید تجربی بگیرید مشکل این سابقه حل میشه منتظر هم نمیخاد بشید تا سنجش چی میخاد بگه چون دیپلم ریاضی بودید میتونید الان برای دیپلم مجدد تجربی اقدام کنید درسهای دوازدهم رو امتحان بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
ديپلم گرفتن حداقل ٢ سال طول ميكشه
خيلييييي نامرديه
يعني اونايي مثلا ٨٣ ديپلم گرفتن الكي درس خوندن ول معطل بودن؟ اون سه سال كه درس خوندن هيييييچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
چی شد افرادی که سابقه تحصیلی ندارن باید چیکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
ادمین محترم تو رو خدا منتشر کن
آقاااااااااا تو روووووو قرآن یه فکری واسه بچه ههایی که سابقه تحصیلی ندارن بکنین
بابا شاید یکی سرطان داشته یا اعتیاد داشته حالا حالش خوبه بخواد دانشگاه بره رشته خوب درس بخونه
فرصت ترمیم معدل رو به همه بدین تا عدالت رعایت شه
این که کار سختی نیست
والا همون کنکور از همه چیز عادلانه تر بود همه در شرایط یکسان یه امتحان میدادن
الان من با معدل دیپلم نوزده و نیم فقط چون فارغ التحصیل 82 ام نمیتونم شانس قبولی داشته باشم چون سابق تحصیلی ندارم
در صورتی که امتحانای ما هم سراسری و نهایی برگزار میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
انتخاب رشته باید بعد از دریافت کارنامه باشه ولی دفترچه انتخاب رشته را همزمان با ثبت نام بدن چون داوطلب یکسال میشینه میخونه بعد میفهمه رشته موردعلاقش در شهرهای نزدیک شهرشون نیست یا اینکه خوابگاه نداره یا ظرفیتش اونقدر کمه که احتمال قبولی نداره و الکی عمرش را صرف خوندن کنکور کرده!!