هزار خانوار در استان قزوین درخواست راه اندازی پنل خورشیدی دارند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر هزار خانوار، درخواست راه اندازی پنل خورشیدی را اعلام کرده اند که بیش از ۴۰۰ پنل تا پایان امسال نصب خواهد شد.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار خانوار، درخواست راه اندازی پنل خورشیدی را اعلام کردند که بعد از بررسی کارشناسان بیش از ۴۰۰ پنل تا پایان امسال نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تاکنون ۱۰۰ پنل خورشیدی خانگی به منظور درآمدزایی برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان در منازل مددجویان نصب و راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: مددجویان برای احداث پنل خورشیدی خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهاردرصدی دریافت می‌کنند که بازپرداخت آن هم هفت ساله با یک سال تنفس است.

ظاهری، میانگین درآمد خانواده‌ها از درآمد تولید برق خانگی را پنج تا ۱۱ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برق تولید شده به ازای هر کیلو وات ۲ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: این نیروگاه‌های خورشیدی بسته به توان تولید و تعداد پنل‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و کمیته امداد قزوین نیز همواره مساعدت‌های مالی و تسهیلاتی لازم را از آن‌ها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا شده است.

ظاهری افزود: اجرای این طرح‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و فقط افراد باید در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند که به تمامی افراد دارای طرح، آموزش لازم داده شده است.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.