قوانین مذکور که «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) نام دارند، فهرستی از بایدها و نبایدها برای گوگل، متا، آمازون، اپل، مایکروسافت و دیگر دروازه بانان دیجیتال تعیین میکنند که دسترسی به سایتها و دادههای آنها را کنترل میکنند.
در ماه جولای اعلام شد کمیسیون اتحادیه اروپا مشغول بررسیهایی برای تعیین یک هیئت مدیره است تا شرکتهای بزرگ فناوری را به پیروی از قانون جدید وادار کند.
این هیئت یک واحد متشکل از ۱۲ نفر به رهبری توماس کراملر است که سابقهای طولانی در حوزه آنتی تراست دارد و تحقیقات ضد رقابت اپل و آمازون را رهبری میکند. البته مسئولیت یک گروه ضربتی ۹ نفره را نیز بر عهده دارد تا هیئت جدیدی را ایجاد کند.
رگولاتور رقابت اتحادیه اروپا تصمیم دارد ۱۹ متخصص دیگر و همچنین یک مدیر فناوری برای تمرکز روی دادهها برای هیئت مذکور به کار گیرد.
قبل از آن که واحد جدید در هفته آینده ایجاد شود، باید مجوز کمیسیونرهای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را به دست آورد.
منبع: رویترز