نخستین مسابقه و کارگاه یکروزه اسکیس برای دانشجویان معماری و مرمت در خانه تاریخی بروجردی کاشان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، گفت: اداره میراث فرهنگی کاشان با همکاری دانشگاه کاشان نخستین رویداد اسکیس (اصطلاح نقاشی، طرح اولیه و سریع برای نقاشی بدون درنظر گرفتن جزئیات) را با موضوع ورودی‌های فراموش شده خانه‌های کاشانی دهم آبان در خانه تاریخی بروجردی اجرا می‌کند.

احمد دانایی‌نیا با تاکید بر اینکه مسابقه و کارگاه اسکیس در راستای سیاست اداره برای ارائه مباحث زیرساختی آموزشی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و برای حفاظت، احیاء و بهره برداری از ابنیه تاریخی به عنوان کلید واژه‌های توسعه گردشگری هر منطقه برگزار می‌شود گفت:هدف از برگزاری این رویداد آموزش و فرهنگ‌سازی در ایجاد بستری برای نگاه علمی به معماری اسلامی- ایرانی است.

او با بیان اینکه کارگاه یکروزه اسکیس در دو بخش میزگرد‌های (پنل‌های) برگزار می‌شود یادآورشد: فراخوان عمومی مسابقه برای گروه هدف دانشجویان رشته‌های معماری، مرمت و حوزه تخصصی برگزار خواهد شد.

به گفته او، اسکیس‌های دریافتی به دو صورت مجازی و فیزیکی در اختتامیه برنامه مورد داوری قرار گرفته و به یک نفر از برگزیدگان جوایزی نقدی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: مهمترین مخاطبان این برنامه دانشجویان معماری و مرمت هستند که در طول برنامه هم با تاریخچه و روند تحولی معماری ایرانی_ اسلامی آشنا می‌شوند.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه به لینک ثبت نام: http//b۲n.ir/a۵۲۰۱۹ مراجعه کنند.
اسکیس یکی از روش‌های طراحی با دست در معماری است که با استفاده از آن می‌توان طرح‌های سریع و منحصر به فردی را با استفاده از دست طراحی کرد.

اسکیس فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح‌های خلاقانه و ابتکاری فراهم می‌کند که توسط آن می‌توان ایده‌ها و طرح‌های مورد نظر را به آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.