طرح ملی نذر آب در روستای ورکان از توابع بخش برزک کاشان توسط جمعیت هلال احمر شهرستان کاشان در حال برگزاری است.

فرماندار ویژه کاشا‌ن در حاشیه اجرای طرح ملی نذر آب در روستای ورکان کاشان گفت: این طرح امروز جمعه ششم آبان با هدف کمک به بهبود وضع سلامت روستاییان و ایجاد رشد و توسعه سلامت به مدت یکروز در حال برگزاری است.

محمدشریف زارعی افزود:ویزیت رایگان، تحویل دارو به صورت رایگان، ارائه آموزش‌های پزشکی در زمینه بیماری‌های فصلی، توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی و مشاوره رایگان از جمله برنامه‌های خدمات کاروان اعزامی پزشکان به روستای ورکان است.

او با بیان اینکه شهر‌ها و روستا‌های محروم در استان اصفهان مقصد طرح ملی نذر آب است تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوار‌های مناطق محروم مواجه با خشکسالی آغاز کرد.

به گفته او، این طرح فقط جهت تأمین آب آشامیدنی نیست، بلکه سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی را نیز پوشش می‌دهد، همچنین تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تأسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین‌سازی و قابل شرب‌کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قنات‌ها و رود‌ها از جمله اقدامات این طرح کشوری است.
افتتاح خانه هلال ورکان
فرماندار ویژه کاشا‌ن همچنین از راه‌اندازی هشتمین خانه هلال شهرستان در روستای ورکان همزمان با اجرای طرح ملی نذر آب در این روستا خبر داد و اظهار کرد: آموزش‌های امداد و نجات، کمک‌های اولیه و همچنین جمع آوری کمک‌های بشر دوستانه، ایجاد حلقه‌های ارتباطی میان مردم روستا از جمله اهداف راه اندازی خانه هلال است.

زارعی یادآور شد: خانه هلال روستای ورکان هشتمین خانه در کاشان و سیصد و هشتاد و دومین خانه هلال در استان اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.