واحد سوم نیروگاه بخش بخار سیکل ترکیبی جهرم با دستور ویدیو کنفراسی رییس جمهور افتتاح شد.

محمدحسن شعبانی، فرماندار ویژه شهرستان جهرم در حاشیه آیین افتتاح این واحد گفت: واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات امروز وارد مدار شد تا چرخه سیکل‌ترکیبی این نیروگاه کامل شود.

او گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که در سال‌های گذشته هشت واحد نیروگاه وارد مدار شده و واحد سوم بخار مجموعه نیز امروز به شبکه برق کشور متصل شد.

شعبانی مزایای این واحد را تقویت و پایداری شبکه سراسری کشور اعلام کرد و گفت: با افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه جهرم موضوع تامین برق شبکه جنوب کشور به ثبات بیشتری خواهد رسید و این نیروگاه با یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی کمک زیادی به پایداری شبکه برق جنوب کشور خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: با سنکرون واحد سوم نیروگاه جهرم، سالانه مجموعا بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با ظرفیت اسمی ۱۴۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۷ جاده جهرم به شیراز، در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع شده است.

این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی V ۹۴-۲ هریک به ظرفیت ۱۵۹ مگاوات، که در حال حاضر همه آن‌ها در حال بهره برداری بوده و سه واحد بخار هریک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات که واحد اول بخار در فروردین ۹۷ و واحد دوم بخار در اردیبهشت ۹۸ به شبکه سراسری برق کشور متصل و در حال بهره برداری است، می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.