معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: بیش از ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی راکد و نیمه تعطیل در یک سال گذشته در کشور فعال شد.

محمدمهدی برادران در حاشیه نشست با صاحبان صنایع و تشکل‌های صنعتی منطقه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمار دقیق و تحولات این واحد‌های صنعتی در نشست هفته‌های آینده با حضور مسوولان ارشد دولت، به اطلاع مردم خواهد رسید.

او با بیان اینکه در استان اصفهان نیز به طور میانگین در این مدت، روزی ۲ واحد تولیدی صنعتی جدید یا واحد‌هایی که غیرفعال بوده‌اند، به چرخه تولید برگشته‌اند افزود: امید است این روند رو به رشد با توجه به تعداد پروانه‌هایی که برای مجوز‌های موافقت اصولی تولید جدید صادر شده، ادامه داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اعتبار‌هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله در قالب تبصره ۱۸ و تامین مالی زنجیره‌ای برای طرح‌های مختلف به تصویب رسانده‌اند صنایع اشتغال محور در اولویت هستند.

برادران، با اشاره به اینکه تامین مالی زنجیره‌ای یک روش جدید تأمین مالی جدید است تصریح کرد: این روش باعث می‌شود منابع فقط به یک زنجیره از یک حلقه نرسد و در کل به همه زنجیره که در آن چند واحد هستند تخصیص پیدا کند و همه آن‌ها از منابع بهره‌مند شوند.

او در اختیار داشتن وزارت صمت از اعتبار‌های حوزه بازسازی و نوسازی برای مجموعه‌های صنایع نساجی را یادآور شد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته توسط دفتر اداره کل نساجی و پوشاک وزراتخانه بعضی واحد‌ها را بازسازی و نوسازی می‌شود تا فرآیند تسهیل واردات ماشین آلات با توجه به مصوبه خوب مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش تعرفه آن تسریع شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت از منطقه کاشان نیز به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ نساجی در حوزه فرش ماشینی یاد و اضافه کرد: این منطقه نوآوری‌های مختلفی را علاوه بر اقدام‌های مناسب برای ارزآوری کشور انجام داده است.

برادران با تاکید بر اینکه مکاشان در سال گذشته نیز بیش از ۲۰ نوآوری خاص را در حوزه فرش ماشینی تجربه و این محصولات را در نمایشگاه امسال ارائه کرد افزود: امیدوارم روند رو به توسعه در حوزه کیفیت و سایر مسایل مربوط به این حوزه دنبال شود و تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتر از وضع موجود را داشته باشیم.

به گفته او، ۱۵ واحد صنعتی ابتدای انقلاب اسلامی در منطقه کاشان وجود داشت، اما این رقم اکنون به یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی افزایش یافته که این مهم بیانگر فرایند صنعتی شدن کشور به صورت تصاعدی است.

بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی و تولیدی، نشست با صاحبان صنایع و تشکل‌های صنعتی منطقه و بازدید از چند واحد صنعتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کاشان بود.

یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در ۱۸ شهرک و منطقه صنعتی با تولید ۳۰۰ نوع محصول زیر مجموعه شرکت شهرک‌های صنعی فعالیت می‌کند که در آن‌ها ۷۵ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.