دادستان قزوین از دستگیری ۲۶ لیدر اغتشاش در استان خبر داد.

 رجبی دادستان قزوین  گفت: تا کنون ۲۶ لیدر اغتشاش در استان دستگیر شده اند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین از صدور کیفرخواست برای ۵۵ نفر از دستگیرشدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

وی افزود: کسانی که با اقدامات خود موجب آسیب و خسارت به بیت المال و ماموران انتظامی می‌شوند با مجازات محاربه و مفسد فی الارض مواجه خواهند شد.

دادستان قزوین با اشاره به بوق زدن‌های ممتد برخی که موجب اخلال در نظم و آرامش مردم شده اند، گفت: طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات کسانی که از این طرق آسایش مردم را بر هم بزنند خودروی آن‌ها تا پایان محاکمه توقیف و بریا وی پرونده کیفری تشکیل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: طی ماه‌های اخیر و با ابتکار دادستانی قزوین یکی از شعب دادسرا به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از جنگ تحمیلی و تروریسم تعیین شد.

وی اظهار داشت: این شعبه در راستای ماده پنج قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به شکایات ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا از رژیم بعث عراق و منافقین کوردل به سرپرستی مسعود و مریم رجوی و عوامل آن‌ها و همچنین جنایات رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی حامی تروریسم رسیدگی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکنون چند تن از خانواده شهدای قزوین با حضور در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از جنگ تحمیلی و تروریسم علیه گروهک منافقین بابت جنایات انجام شده در بحث ترور و شهید کردن فرزندانشان طرح دعوای کیفری مطرح کرده و در مرحله رسیدگی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.