سخنگوی کاخ سفید به روسیه اولتیماتوم داد که اگر به ماهواره‌های آمریکا حمله کند، واکنش متقابل دریافت خواهد کرد.

«جان کربی» سخنگوی شواری امنیت ملی کاخ سفید، مدعی شد روسیه قصد دارد زیرساخت‌های آمریکا را هدف قرار دهد و در صورتی که به ماهواره‌های واشنگتن حمله کند، این کشور پاسخ متناسب خواهد داد.

به گزارش رویترز، کربی در بخشی از سخنانش در راستای تکرار ادعاهای آمریکا علیه روسیه، مدعی شد که شواهدی وجود دارد که بیانگر تلاش روسیه برای دستیابی به فناوری ضدماهواره‌ای است.

کربی پیش از این هم برخلاف آن‌که برخی از فرماندهان آمریکایی اخیراً اعلام کرده‌اند که آماده مداخله در درگیری میان روسیه اوکراین هستند، اعلام کرده بود که  واشنگتن قصد ندارد نظامیان خود را به آنجا بفرستد.

در همین راستا «دیوید پترائوس» ژنرال سابق ارتش آمریکا و مدیر سیا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱، در مصاحبه‌ای با روزنامه اکسپرس فرانسه گفته بود که در صورتی که روسیه اقدامات تکان‌دهنده‌ای انجام دهد، یک نیروی چند ملیتی به رهبری واشنگتن می‌تواند در اوکراین مداخله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
باید از طریق کشورهایی مثل کره شمالی ماهواره های آن ها را بزند که نتوانند کاری از پیش ببرند.ایران باید به تجهیزات شکار ماهواره تسلیح شود چون اغلب ضررها از طریق هجمه دروغین این ماهواره ها و رسانه ها هست. اگر این را هم از آنها بگیرید ابزارشان کلا نابود می شود
آخرین اخبار