مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: ۱۶ هزار تن گوشت و فرآورده‌های دامی توسط عشایر شهرستان مهاباد تولید شده است.

یوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: عشایر این شهرستان امسال ۱۶ هزار تُن گوشت و فرآورده‌های خام دامی از جمله شیر و پشم تولید کردند. تولید ۱۶ هزار تُن گوشت و فرآورده‌های دامی در مهاباد

وی اضافه کرد: عشایر این شهرستان در مجموع ۱۸۰ هزار رأس دام شامل شش هزار رأس دام سنگین و ۱۷۴ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند و امسال شش هزار و ۲۲ تُن گوشت قرمز، ۹ هزار و ۵۸۴ تُن شیر خام و ۲۱۷ تُن پشم و ۳.۵ تُن کورک و مو تولید کردند.

فصاحت تصریح کرد: در این شهرستان هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری با بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زندگی می‌کنند که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن مشغول بوده و سهم بزرگی در تولید گوشت و فرآورده‌های لبنی دارند.

وی گفت: محصولات تولید شده توسط عشایر این شهرستان با توجه به اینکه بیشتر در تعامل با طبیعت تولید می‌شوند از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد افزود: عشایر این شهرستان در فصل بهار دام‌های خود را به مناطق ییلاقی سهند در آذربایجان شرقی، شاهیندژ و مناطق ییلاقی مسیر سردشت و پیرانشهر از جمله لندشیخان، سری میدان، کارگ وهه‌رمی، میدان استر و چونه منتقل می‌کنند.

وی اضافه کرد: عشایر این شهرستان هر سال از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور دام‌های خود را در مناطق ییلاقی نگهداری کرده و سپس دام‌ها را به مناطق قشلاقی در روستا‌های بخش مرکزی از جمله قوپی‌باباعلی و مجتمع دامپروری جهادآباد مهاباد منتقل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.