مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: آمادگی مردم و همکاری آن‌ها با دستگاه‌های مسئول، یکی از وظایف هر فرد مسئول در جامعه است.

 محمدرضا عسکری مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان، با تبریک هفته پدافند غیرعامل، به بحران‌های طبیعی مانند زلزله و سیل و بحران‌های غیرطبیعی و خطرآفرین که به وسیله افراد و عوامل آن‌ها به وجود می‌آید، اشاره کرد و گفت: در شهر کرمان با توجه به اقلیم و جغرافیا، با چهار موضوع حاد ازجمله زلزله، سیلاب، فرونشست زمین و فرو ریختن ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار مواجه هستیم.

او افزود: علاوه بر آن ممکن است با موضوعات خطرآفرین برای مردم مانند عوامل محیطی، عوامل انسانی، عوامل سایبری و یا عوامل بیوتروریست روبه‌رو شویم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان، با بیان اینکه به دلیل اهمیت بحران‌های غیرطبیعی، پدافند غیرعامل مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب مدیریت می‌شود، گفت: ایشان دستور دادند پدافند غیرعامل به‌عنوان یک مسأله ضروری و اساسی برای جلوگیری از رخ دادن هر نوع خطر و تهدید برای کشور ساماندهی و پیش‌بینی‌های لازم درخصوص آن انجام شود.

عسکری بیان داشت: مسایل پدافند غیرعامل به وسیله دستگاه‌های امنیتی و ایمنی رصد و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن‌ها بررسی می‌شود.

او ادامه داد: شاید از دید مردم کار در این زمینه قابل مشاهده و ملموس نباشد، اما در این حوزه خدمات و زحمات زیادی برای رفاه، آسایش و امنیت شهروندان کشیده می‌شود.

عسکری با اشاره به اینکه موضوعات زیادی در حوزۀ پدافند غیرعامل وجود دارد، گفت: هر مسأله‌ای که باعث برهم زدن نظم جامعه شامل اقتصاد، بهداشت، ایمنی، امنیتی، روحی روانی و شغلی افراد شود، با پدافند غیرعامل احتمال خطر سنجیده و راهکار‌هایی برای مقابله با آن ارایه می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: پدافند کردن چنین عواملی بسیار مهم است و باید پیش‌بینی‌های لازم انجام و سپس راه‌های مقابله و پیشگیری بررسی و تعیین شود.

عسکری بیان داشت: در کشور ما علاوه بر بحران‌های طبیعی، به‌دلیل خصومت دشمنان نسبت به ملت بزرگ ایران، موضوع پدافند غیرعامل را بااهمیت‌تر می‌کند.

او همچنین با اشاره به هفته پدافند غیرعامل که از امروز آغاز می‌شود، گفت: به همین مناسبت گفت‌و‌گوی تلویزیونی شهردار کرمان، شبنه هفتم مهرماه، از ساعت ۷ صبح از سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: همچنین مانور پدافند غیرعامل با موضوع «پدافند غیرعامل انبار‌های ناایمن حاشیه بازار بزرگ کرمان» نیز در دستور کار بود که این مانور فعلاً لغو شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار