رئیس گروه برنامه ریزی مدارس خاص وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه روزی با هدف عدالت آموزشی، افزایش پوشش و هدایت تحصیلی ایجاد شده است.

 رئیس گروه برنامه ریزی مدارس خاص وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس شبانه روزی این استان در گچساران افزود: امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین وعده‌های غذایی و تجهیزات رفاهی خوابگاه‌های مدارس شبانه روزی کشور در نظر گرفته شده است.
 
سید اصغر رسولی افزود: با توجه به محرومیت استان کهگیلویه وبویر احمد وجود مدارس شبانه روزی در این استان ضروری است و البته مدارس شبانه روزی توانسته بخشی از پوشش تحصیلی را محقق کند.
 
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خدماتی که دولت می‌تواند در بخش آموزش و پرورش کشور خصوصاً در مناطق محروم داشته باشد رسیدگی به امور و توسعه مدارس شبانه روزی با هدف تحقق عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی مدارس شبانه روزی است.

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه۵۴ مدرسه شبانه روزی در این استان وجود دارد، یادآور شد:حدود ۴ هزار دانش اموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

محمد جمالی با اشاره به اینکه این مدارس در مقاطع متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کارو دانش به دانش آموزان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: بیش از ۴۶ هزار دانش آموز در هزار و ۱۵۱ واحد آموزشی مناطق روستایی و عشایری استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بیش از ۵۳۰ باب واحد آموزشی در استان زیر نرم استاندارد هستند.

مدیر آموزش وپرورش گچساران هم افزود: مدارس شبانه روزی هم محل تحصیل و هم خانه دانش اموزان است.

قیطاسی با بیان اینکه در این مدارس علاوه بر تحصیل، برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز برنامه ریزی می‌شود، بیان کرد: تلاش می‌شود دانش آموزان در کنار تحصیل مهارت هم یاد بگیرند.

وی در پایان هدف از گردهمایی مدیران مدارس شبانه روزی و معاوننان آموزشی ادارت آموزش و پرورش ۱۳ گانه استان را برنامه ریزی و همفکری برای ارتقا کیفیت آموزشی عنوان کرد.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.