رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۷ دانش آموز معادل ۱.۴۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کنند.

حسین کریمی رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۷ دانش آموز معادل ۱.۴۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کنند که  ۷۰۷ نفر از آنها  در دوره اول متوسطه و ۹۴۰ دانش آموز در دوره دوم متوسطه  هستند.

کریمی با اشاره به فعالیت چهار مدرسه استعداد‌های درخشان در استان، تصریح کرد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران است.

این مسئول آموزش و پرورش استان اضافه کرد: خدمات دهی علمی و آموزشی در مدارس استعداد‌های درخشان متنوع است و در این مدارس علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوایی، توسعه‌ای و پژوهشی اجرا می‌شود.

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد فرصت مناسب و متنوع تربیتی متناسب با استعداد، علاقه و تفاوت فردی باید اساس کار مدارس سمپادی قرار گیرد.

وی شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلم و تربیت اسلامی استعداد‌های درخشان و توانمندسازی آن‌ها را از اهداف این مدارس دانست و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر و رشد و شکوفایی این استعداد‌ها از مهمترین رسالت مدارس استعداد‌های درخشان به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه ۲ روش برای شناسایی این استعداد‌ها وجود دارد، افزود: در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان در محیط‌های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعداد‌ها از این طریق شناسایی می‌شوند.

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین با اشاره به اجرای نظام تعلیم و تربیت تمام ساحتی در این مدارس، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و دانش آموزان این مدارس بیشترین مقام‌ها را در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و علمی کسب کردند.

وی تاکید کرد: تربیت دانش‌آموزانی متعهد، مسئولیت‌پذیر و در تراز اصول اعتقادی اسلام و جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین رسالت معلمان و مربیان شاغل در مدارس سمپاد است.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار