رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری استان اردبیل در راستای پدافند غیرعامل از ضرورت احداث کنارگذر و ارتقای حفاظ‌های پل جوراب در بزرگراه اردبیل- نیر خبر داد.

مهدی زندیان با بیان اینکه در جهت جلوگیری از پرت شدن وسیله نقلیه سنگین به پشت سد یامچی ارتقای حفاظ‌ها و رفوژمیانی پل‌های جوراب در مسیر رفت و برگشت از اولویت‌های کمیته حمل ونقل در کارگروه پدافند غیرعامل است گفت: با توجه به ضرورت مسئله در یک قسمت از پل نیوجرسی و حفاظ پل انجام شده و کار مطالعاتی و تکمیل قسمت‌های دیگر پل پس از اخذ موافقت نامه از پدافند غیر عامل آغاز می‌شود.

رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در دومین جلسه کارگروه حمل ونقل و جابجایی کمیته پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه در مواقع بحران این پل می‌تواند برخی آسیب‌ها و تهدیداتی را برای منطقه داشته باشد تصریح کرد: احداث کنارگذر جدید برای این پل نیز باید مدنظر و مورد مطالعه کارشناسان این حوزه باشد.

زندیان همچنین بر تکمیل کنار گذر تونل ۱۲ در محور اردبیل – سرچم تاکید کرد و گفت: از ۱۲ تونل موجود در استان اردبیل یک راه روستایی بعنوان کنارگذر برای ۱۱ پل قابل استفاده است و از نظر پدافند غیرعامل هیچگونه مشکلی در این ۱۱ تونل وجود ندارد.

او می‌گوید: گلوگاه‌های تونل ۱۲ اردبیل سرچم نیز شناسایی شده و باید برای مقابله با مشکلات، کنارگذر جدید برای تونل ۱۲ سرچم طراحی و تکمیل شود.

رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل سطح بندی زیرساخت‌های مواصلاتی، احصا و اولویت بندی پروژه‌های مشکل دار و شناسایی آسیب پذیری وضعیت موجود راه‌ها و پل‌ها از منظر پدافندی را از وظایف کارشناسان کمیته حمل و نقل در کارگروه پدافند غیرعامل برشمرد و بیان کرد:تهدیدات و آسیب‌هایی موجود در حوزه حمل و نقل از جمله تونل‌ها و شبکه راه‌ها بطور کامل در این جلسه بررسی، شناسایی و جهت طراحی و ساخت اقدام می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.