انعقاد تفاهم‌نامه حمایت مالی از واحد‌های اقتصادی فارس

مشاور استاندار فارس در امور مالی، اقتصادی و بودجه با یادآوری شعار سال و اهمیت رونق اقتصادی از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر برای حمایت مالی و اعتباری خبر داد.

ساسان مبینی دهکردی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر گفت: این تفاهم‌نامه با پیگیری محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس و با هدف برخورداری واحد‌های اقتصادی نیازمند حمایت از منابع و تسهیلات کم‌بهره بانک‌ها منعقد شده است.

او گفت: یکی از سیاست‌هایی که توسط استاندار فارس در حوزه پیگیری مسئولیت اجتماعی واحد‌های اقتصادی دنبال می‌شد این بود که ما از محل گردش موجودی حساب واحد‌های اقتصادی بزرگ بتوانیم منابع و تسهیلاتی کم‌بهره را در تعامل با بانک‌های استان خلق کنیم و این تسهیلات کم‌بهره را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال که نیازمند سرمایه در گردش هستند قرار دهیم.

مشاور استاندار فارس در امور مالی، اقتصادی و بودجه با بیان اینکه منابع بانکی و تسهیلات دولتی در بخش سرمایه در گردش محدودیت‌های بسیاری دارد، گفت: تسهیلاتی که هر سال به منظور اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان‌ها اختصاص می‌یابد سهم بسیار ناچیزی است که به واحد‌های تولیدی خاص در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته تعلق می‌گیرد.

مبینی دهکردی گفت: با پیگیری‌های مستمر استاندار فارس، تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر در استان منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه از محل معدل گردش حساب ماهانه فولاد نی‌ریز که در ماه حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌شود، معادل ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۰ درصد در یک سال به واحد‌های اقتصادی که از طریق استانداری معرفی می‌شوند پرداخت خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه نرخ ۱۰ درصد نرخ بسیار مناسبی برای سرمایه در گردش واحد‌های اقتصادی است، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه اتفاقی بسیار خوب و مبارک است که برای مجموعه استان رخ داد. اتفاقی که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

مبینی دهکردی گفت: البته این پیگیری ادامه خواهد داشت تا نمونه همین تفاهم‌نامه برای سایر واحد‌های بزرگ مانند آلومینیوم جنوب، پتروشیمی شیراز، کربنات سدیم فیروزآباد، کاشی حافظ و فولاد کوار عملیاتی شود؛ با تحقق این امر می‌توانیم در سال بالای هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد یا کمتر ایجاد کنیم و این اقدام برای حل و گشایش مشکلات واحد‌های اقتصادی اقدامی بسیار خوب و کارگشا است.

مشاور استاندار فارس در امور مالی، اقتصادی و بودجه گفت: این رویکرد خوب با پیگیری استاندار فارس در هفته گذشته عملیاتی شد و دکتر ایمانیه از سایر بانک‌ها و واحد‌های اقتصادی نیز درخواست کرد که برای انعقاد تفاهم‌نامه مشابه پای کار بیایند و سهم خود را در ایفای مسئولیت اجتماعی و توسعه استان پررنگ‌تر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار