مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در مجموع ۵۳ درصد سازه‌های این منطقه نا مقاوم و راهکار رفع این مشکلات احیای بافت فرسوده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همه شرایط برای احیای بافت فرسوده مهیاست و تسهیلات خوبی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده، اما مردم استقبال چندانی از آن ندارند و در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۶ پروانه در این بافت در منطقه ۹ شهرداری اصفهان صادر شد.

او ادامه داد:از مجموع یک هزار هکتار وسعت محدوده منطقه ۹ حدود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است که حدود ۱۲ هکتار آن در محله سودان و مُنارجنبان واقع شده است و در صورتی که با این روند پیش برویم ۵۲ سال بطول می‌انجامد تا بافت فرسوده منطقه ۹ را احیا کنیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده اقدام مهمی است که در منطقه ۹ شروع شده است.

او اضافه کرد: بیش از ۸۵ درصد گُذر‌های محله سودان زیر چهارمتر است و امکان عبور خودرو‌های آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی در حوادث وجود ندارد و بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های این محله ناپایدار و قدیمی ساز است و در صورتی‌که بازآفرینی این محله را که شروع شده به نتیجه برسانیم بزرگترین احیای بافت فرسوده در کل کشور اجرا خواهد شد.

قاضی عسگر با اشاره به مهمترین مسائل و مشکلات منطقه ۹ خاطرنشان کرد: اختلاف بین خط حریم اصفهان و خمینی شهر است که در یک سال گذشته ابلاغ شده و مردم را دچار سردرگمی کرده است که از معاون سیاسی امنیتی استاندار درخواست داشتیم که این اختلاف را حل کند.

او بیان کرد: اختلاط مابین کاربری‌های سازگار و ناسازگار در محله‌های این منطقه، حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی در این منطقه و تعدد معابر قدیمی و نفوذناپذیری بیشتر معابر منطقه از دیگر مسائل و مشکلات این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: حدود ۱۳۰ هزار اصله درخت چنار در این منطقه وجود دارد که بدلیل شرایط آب و هوایی پیش از فصل پاییز شاهد خزان این درختان هستیم و این مساله بدلیل این است که درختان چنار با آبیاری قطره‌ای سیراب نمی‌شوند و اینکه این درختان تحمل دمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد را ندارند و بدلیل افزایش دما آسیب جدی به این درختان وارد شده است.

او ادامه داد: اوایل امسال سرفاصله اتوبوس‌ها در خیابان میرزا طاهر ۴۵ دقیقه بود، اما در حال حاضر سرفاصله در این منطقه به ۱۱ دقیقه رسیده است.

قاضی عسگر اظهار داشت: طرح تفصیلی شرایط سختی را برای ما از نظر درآمدزایی، خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم کرده است و بر اساس این طرح برای منطقه ۹ امکان صدور پروانه ساختمانی از یک طبقه تا ۶ طبقه وجود دارد.

او اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار هکتار مساحت کل این منطقه حدود ۵۰ درصد آن خارج از محدوده شهری است و محدوده شهری دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری، فضای سبز و سایر کاربری‌های ورزشی و فرهنگی است و یک سری از اراضی همه مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان از جمله منطقه ۹ خارج از محدوده قرار دارند یعنی هیچ تعریف کاربری ندارند و تنها اراضی کشاورزی هستند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان بیان اینکه هر منطقه شهری دارای یک محدوده و یک حریم است گفت: این منطقه با جمعیت بیش از ۷۵ هزار نفر در کنار مناطق ۲ و ۱۱ جزو مناطق غربی شهر اصفهان محسوب می‌شود و که مسائل مشترکی با هم دارند.

او خاطرنشان کرد: نیمی از مساحت منطقه ۹ شهرداری اصفهان قابلیت درآمدزایی برای این منطقه را ندارد و حدود ۵۰ درصد از نیمه دیگر باقیمانده منطقه ۹ قابلیت صدور پروانه ندارد و تنها یک چهارم کل اراضی این منطقه دارای کاربری هستند و در مجموع از بیش از ۲ هزار هکتار مساحت منطقه می‌توانیم بر روی ۵۰۰ هکتار فعالیت‌های شهری از جمله احداث پارک، فضای سبز و مدرسه انجام دهیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: ۱۱۴ درصد درآمد سال گذشته این منطقه محقق شد و  امسال هم از نظر نمودار باید به حدود ۶۰ درصد رسیده باشیم، اما یک مقداری عقب هستیم که با تکمیل سرای ۱۰ و ابلاغ یک سری مشکلات انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته منطقه ۹ شهرداری اصفهان ۱۵۰ میلیارد تومان و بودجه امسال نیز با حدود ۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵ میلیارد تومان رسید.

قاضی عسگر با اشاره به طرح‌های آماده افتتاح این منطقه گفت: مرحله نهایی خیابان بهشت و احداث گام نهایی خیابان شهید عشیریون در زمره طرح‌های این منطقه است.

او با اشاره به رویکرد برنامه‌های فرهنگی در راستای شعار مدیریت شهری است گفت: بودجه فرهنگی این منطقه ۱۰ میلیارد تومان است و در طول یکسال گذشته ۴۵۰ برنامه در این زمینه اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.