سازمان بهداشت عربستان اعلام کرد برخی از افراد به سویه جدید کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

این سازمان  بهداشت عربستان اعلام کرد که ۷۵ درصد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا همچنان اومیکرون BA۵ و BA است، اما موارد سویه XBB هم شناسایی شده است. سرد شدن هوا، موارد آنفلوآنزا و کرونا و بیماری‌های فصلی و تنفسی افزایش خواهد یافت و از مردم خواسته که واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش الخلیج اونلاین،مقامات سعودی همچنین  اعلام کردند که به بررسی سویه جدید ویروس کرونا ادامه می‌دهند و پیش بینی می‌شود که در دوره آتی مبتلایان به بیماری کرونا در میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، افزایش یابد.

عربستان سعودی، روز دوشنبه ۳۱۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد که به این ترتیب تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع این ویروس به ۸۲۰ هزار و ۶۴۴ مورد رسید.

نخستین موارد ابتلا به ایکس‌بی‌بی در هنگ‌کنگ در هفته اول اکتبر شناسایی شد.

زیرسویه جدیدی از کووید که به سرعت در سنگاپور در حال گسترش است تا امروز موفق‌ترین سویه در فرار از دستگاه ایمنی بدن انسان بوده و طیف گسترده‌ای از روش‌های دارودرمانی بر آن اثر ندارد.

متخصصان می‌گویند این زیرسویه که «ایکس‌بی‌بی» نام دارد، مسری‌تر از سویه‌ها و زیرسویه‌های قبلی است و در بیش از ۱۷ کشور از جمله استرالیا، سنگاپور، دانمارک و ژاپن گسترش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۱۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
فکر کنم ایران اومده ...این حجم بیماری به این شدت رو میگن آنفولانزا!!!!
من خو میگم همینه تو ایران گسترش پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
سیر ضد ویروس آیت اش سوپ با چند سیر یا سردی نخوردن خیلی کمک کننده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مواظب باشیم به ایران نیاد
آخرین اخبار