معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در برخی از شهر‌ها افراد دارای زمین هستند که دولت با دادن مجوز و یا تسهیلات آن‌ها را در ساخت مسکن یاری می‌کند.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: امروز شاهد مراسم قرعه کشی مشخص شدن واحد متقاضیان نهضت ملی نیشابور بودیم که در این طرح بزرگ علاوه برمشارکت دارندگان زمین، دولت زمین‌هایی را برای ساخت در اختیار مردم و یا پیمانکاران قرار می‌دهد.

او افزود: نیشابور بعد از مشهد با ۳۰ هزار متقاضی، بیشترین تعداد درخواست در طرح نهضت ملی مسکن را دارد که نشان از انباشت مطالبه مردمی در این خصوص است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۹ نفر تأیید نهایی شده اند و حال آن که از مجموع چهار هزار و ۶۹ واحد مسکونی پیش بینی شده، بخشی از آن در حال ساخت و مقداری نیز ساخت آن به زودی آغاز می‌شود.

خدایی بیان کرد: انتخاب زمین در شهری مانند نیشابور بسیار سخت است و گزینه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت، سعی شده زمین خوبی در شمال این شهر به این موضوع اختصاص داده شود.

او تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار نفر دیگر نیز که تایید نهایی شده اند به زودی زمین مناسب برای آن‌ها تهیه می‌شود بنابر این زمین ۱۵ هزار متقاضی تایید شده تامین گشته است و از طرف دیگر مشارکت مردم می‌تواند سرعت انجام کار در این طرح را افزایش دهد.

تامین چهار میلیون مسکن در کشور

امام جمعه نیشابور حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی گفت: تامین چهار میلیون مسکن در کشور کار بزرگی است و اجرای طرح نهضت ملی مسکن همت بسیاری می‌طلبد.

او افزود: در کنار صبر مردم مسئولان باید بی‌وقفه تلاش کنند تا افراد بدون خانه، صاحب مسکن شوند.

امام جمعه نیشابور ادامه داد : باید مسائل اجتماعی و نیاز‌های شهروندان از جمله مساجد، مدارس و سایر خدمات شهری نیز در این شهرک‌های در حال ساخت در نظر گرفته شود، زیرا مردم از ساخت مسکن مهر با اینکه کار خوبی بود به دلیل عدم در نظر گرفتن این زیرساخت‌ها نالان بودند.

یغقوبی بیان کرد: مسکن، لوکوموتیو و محرک اقتصاد کشور است، زیرا به تبع فعالیت این حوزه اقتصادی، صنایع مختلف فعال و شکوفا می‌شوند.

او تصریح کرد: مسکن، مساله مهمی است که بخش عمده‌ای از هزینه خانوار را به خود اختصاص داده است و دولت به افرادی که در این بخش توانایی ندارند باید کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.